Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

I avdelningen mindre viktigt men ändå roligt vetande. Eftersom jag har statistik på min sida http://www.sapiens.se/Statistik/ roade jag mig med att se efter var vi sprungit snabbast i år. Eller rättare sagt vilka lopp som har flest representanter på min l

Jag som inte är rädd för att göra bort mig måste erkänna att jag inte förstår!
( men vill gärna förstå!)

Jag vet att jag är en nörd men jag tycker det är roligt att se vilka maror som har flest snabba svenskar på plats. Normalt sett är det en högre andel av de snabba tiderna som kommer från Stockholm.

Hade nästan varit intressantare att se vilken mara som är snabbast. Alltså var samma person har sprungit snabbast. Fast då måste man ju även ta med vilket man sattsar mest på och vilka man bara tar för skojs skull.
Att det är flest svenskar som springer s

Jag funderade på att beräkna utifrån antalet men orkade bara titta på var folk gjort sin snabbaste tid för året eftersom jag har det på min lista. Men maror som Växjö och Göteborg lär väl ha fler svenskar som springer än i Frankfurt, Amsterdam och Rotterd

Marathonsällskapet har statistik för hur många svenskar som springer i utländska lopp. Här är de fem populäraste 2011 med antalet fullföljande svenskar inom parentes: Berlin (1 221), New York (663), Paris (201), Åland (144), Frankfurt (103).

Eventuellt b

Det var inte "varför" utan "vad" som jag inte förstod.

"vilka lopp som har flest representanter på min lista."

Det hade jag missat Micke, tack.

Jag var där och kollade. Men fortfarande har Växjö och Göteborg fler svenskar än Frankfurt och Rottedam.
Det är väl så att det är fler duktiga löpare som åker utomlands (mer än till NYC)

Om jag förstår detta rätt så är din sammanställning inte ett mått på vilken mara som är snabbast utan ett mått på hur många svenskar med kapacitet på sub 2:50 som springer den maran.