Quote from Jonny Persson on 14 November 2012, 14:53En indikation på var de snabbare svenska löparna tar vägen för att springa snabbt.
Jag får erkänna att det inte är någon slump att jag blev sugen på att titta på det här just idag eftersom jag surfar runt och kollar upp statistik från årets stora marato
En indikation på var de snabbare svenska löparna tar vägen för att springa snabbt.
Jag får erkänna att det inte är någon slump att jag blev sugen på att titta på det här just idag eftersom jag surfar runt och kollar upp statistik från årets stora marato
Quote from Elias Engqvist on 14 November 2012, 16:30Ja, nu har tom jag förstått. Det stod ju faktiskt i ditt inledande inlägg att du i princip har kollat antalet gånger resp lopp är representerat i dina listor. (Sen måste man veta vilka som är med i dina listor)
Men jag håller nog med ovanstående invändnin
Ja, nu har tom jag förstått. Det stod ju faktiskt i ditt inledande inlägg att du i princip har kollat antalet gånger resp lopp är representerat i dina listor. (Sen måste man veta vilka som är med i dina listor)
Men jag håller nog med ovanstående invändnin
Quote from Funbeat user on 14 November 2012, 16:31Kan man dra några slutsatser av statistiken? T.ex. att de flesta av de snabbaste har Stockholm Marathon som viktigast eftersom den också är SM och att det då faller sig naturligt att ha ett snabbt höstmarathon som andra-tävling?
Kan man dra några slutsatser av statistiken? T.ex. att de flesta av de snabbaste har Stockholm Marathon som viktigast eftersom den också är SM och att det då faller sig naturligt att ha ett snabbt höstmarathon som andra-tävling?
Quote from Jonny Persson on 14 November 2012, 19:47Det är intressant om man vill ha snabbt svenskt motstånd Christer.
Och ja Micke, höstmarorna är helt klart överrepresenterade. Många av de som springer lite snabbare verkar prioritera SM + snabb utlandsmara på senhösten. I år står verkligen Frankfurt ut
Det är intressant om man vill ha snabbt svenskt motstånd Christer.
Och ja Micke, höstmarorna är helt klart överrepresenterade. Många av de som springer lite snabbare verkar prioritera SM + snabb utlandsmara på senhösten. I år står verkligen Frankfurt ut
Quote from Funbeat user on 14 November 2012, 23:06Här är en sammanställning över vilka maratonlopp i världen som är snabbast bland de snabbaste i världen:
http://www.arrs.net/TB_Mara.htm
En i mitt tycke intressantare lista än Mackans 🙂
Här är en sammanställning över vilka maratonlopp i världen som är snabbast bland de snabbaste i världen:
http://www.arrs.net/TB_Mara.htm
En i mitt tycke intressantare lista än Mackans 🙂
Quote from Jonny Persson on 15 November 2012, 08:53Nej den behövde jag inte göra eftersom den redan fanns på nätet.
Nej den behövde jag inte göra eftersom den redan fanns på nätet.
Quote from Funbeat user on 15 November 2012, 10:50Genom att kombinera Mackans lista med den över snabbaste marorna kan man göra en liten reflektion över hur svenska löpare planerar sina formtoppar.
För de snabbaste svenska löparna är det väl i det närmaste ett obligatorium att springa SM, som alltså sa
Genom att kombinera Mackans lista med den över snabbaste marorna kan man göra en liten reflektion över hur svenska löpare planerar sina formtoppar.
För de snabbaste svenska löparna är det väl i det närmaste ett obligatorium att springa SM, som alltså sa
Quote from Funbeat user on 15 November 2012, 11:15Hur många löpare behövs för att göra ett marathonlopp intressant för de bästa?
Räcker väl med att 50% av sub 2:40 kommer.På 80-talet fanns ett antal mindre stora marathonlopp utanför Stockholm.
Dessa försvann.
Nu finns ju 2 höstmarathonlopp med nog a
Hur många löpare behövs för att göra ett marathonlopp intressant för de bästa?
Räcker väl med att 50% av sub 2:40 kommer.
På 80-talet fanns ett antal mindre stora marathonlopp utanför Stockholm.
Dessa försvann.
Nu finns ju 2 höstmarathonlopp med nog a
Quote from Funbeat user on 15 November 2012, 17:19Med Bromölla försvinner ett Stockholmsresultat och flera nya namn tillkommer.
Sen finns det också ett resultat från Båstad marathon som slår ut ett Stockholmsresultat. Den där lättränade grabben, du vet, gjorde ett starkt sololopp på hemmaplan....
Om NYC
Med Bromölla försvinner ett Stockholmsresultat och flera nya namn tillkommer.
Sen finns det också ett resultat från Båstad marathon som slår ut ett Stockholmsresultat. Den där lättränade grabben, du vet, gjorde ett starkt sololopp på hemmaplan....
Om NYC
Quote from Funbeat user on 15 November 2012, 17:30Klubblösa är klubblösa i den mån att de inte angett något klubb. Min uppfattning är att de flesta triathleter är känslomässigt mer knutna till sin klubb än löpare, och därför nästan alltid anger klubb.
Och på listan hittar vi ju också exempelvis Karlskr
Klubblösa är klubblösa i den mån att de inte angett något klubb. Min uppfattning är att de flesta triathleter är känslomässigt mer knutna till sin klubb än löpare, och därför nästan alltid anger klubb.
Och på listan hittar vi ju också exempelvis Karlskr