Quote from Guest on 4 October 2008, 23:22Frugan och jag har hoppat på ett 30-dagars rivstarts GI-program, för att tappa lite vikt och få igång fettförbränningen. Under de första tre veckorna äter man väldigt lite kolhydrater, sista tiden mer "vanlig" GI-kost.
Nu är det så att det går några lopp
Frugan och jag har hoppat på ett 30-dagars rivstarts GI-program, för att tappa lite vikt och få igång fettförbränningen. Under de första tre veckorna äter man väldigt lite kolhydrater, sista tiden mer "vanlig" GI-kost.
Nu är det så att det går några lopp
Quote from Catharina Brattlin on 4 October 2008, 23:32Vänta med Din kostomläggningen till efter Dina lopp. Det lilla Du ev tappar i vikt under GI-dieten innan loppen, gör föga för Dina prestationer.
Så hade jag gjort iaf.:-)
Vänta med Din kostomläggningen till efter Dina lopp. Det lilla Du ev tappar i vikt under GI-dieten innan loppen, gör föga för Dina prestationer.
Så hade jag gjort iaf.:-)
Quote from Funbeat user on 5 October 2008, 20:56Jag har själv provat GI, men jag tränade inte så hårt då. Man känner av minskningen av kolhydrater, blir trött och kan kännas tung i kroppen. Jag tror inte på att dra ner på kolhydrater när man tränar...och man kan ju välja rätt kolhydrater. Jag kör lite
Jag har själv provat GI, men jag tränade inte så hårt då. Man känner av minskningen av kolhydrater, blir trött och kan kännas tung i kroppen. Jag tror inte på att dra ner på kolhydrater när man tränar...och man kan ju välja rätt kolhydrater. Jag kör lite
Quote from Funbeat user on 5 October 2008, 22:16Tack för era tankar!
Sylvia: hade jag varit själv om det hade jag såklart väntat till efter "säsongen" 🙂 För min del är heller inte viktnedgången det viktigaste, utan att ställa om kroppen till att använda fett som bränsle. Om jag går ner två tre kilo ä
Tack för era tankar!
Sylvia: hade jag varit själv om det hade jag såklart väntat till efter "säsongen" 🙂 För min del är heller inte viktnedgången det viktigaste, utan att ställa om kroppen till att använda fett som bränsle. Om jag går ner två tre kilo ä
Quote from Funbeat user on 11 October 2008, 13:40Christian man ska inte köra stenhård träniung med rivstart då får du lägga till en extra frukt eller något för annars kan du bli svimfärdig
Christian man ska inte köra stenhård träniung med rivstart då får du lägga till en extra frukt eller något för annars kan du bli svimfärdig
Quote from Funbeat user on 8 November 2008, 21:48Jag har kört några veckor GI, och det jag läst så skall man ladda på kolhydrater efter ansträngning. Kroppen behöver dem. Men väldigt snål med kolhydrater annars. Svårt att säga om jag gått ner mer utan kolhydraterna, å andra sidan tar kroppen onödigt myc
Jag har kört några veckor GI, och det jag läst så skall man ladda på kolhydrater efter ansträngning. Kroppen behöver dem. Men väldigt snål med kolhydrater annars. Svårt att säga om jag gått ner mer utan kolhydraterna, å andra sidan tar kroppen onödigt myc
Quote from Mathias Karlsson on 10 November 2008, 14:00Jag har kört i stort sett kolhydratfritt sedan februari. Är ju bara en "vanlig" motionär och tränar väl inte så hårt egentligen. Tycker dock att det funkar alldeles utmärkt att träna, på min nivå då, utan kolhydrater.
De första 3 veckorna utan kolhydrat
Jag har kört i stort sett kolhydratfritt sedan februari. Är ju bara en "vanlig" motionär och tränar väl inte så hårt egentligen. Tycker dock att det funkar alldeles utmärkt att träna, på min nivå då, utan kolhydrater.
De första 3 veckorna utan kolhydrat
Quote from Funbeat user on 10 November 2008, 17:41När jag gick på gi så körde jag rivstart ,men sen tränade jag väldigt hårt så tog jag en extra frukt eller nåt för att inte må illa eller få yrsel
När jag gick på gi så körde jag rivstart ,men sen tränade jag väldigt hårt så tog jag en extra frukt eller nåt för att inte må illa eller få yrsel
Quote from Lars Breström on 11 November 2008, 14:40GI metoden kan fungera bra i samband med hård träning om man tajmar kolhydraterna rätt.
Lite förenklat så är det viktiga är att man får i sig snabba kolhydrater direkt efter ett träningspass.
Resten av dagen kör man långsamma.
Att inte äta kolhydrater all
GI metoden kan fungera bra i samband med hård träning om man tajmar kolhydraterna rätt.
Lite förenklat så är det viktiga är att man får i sig snabba kolhydrater direkt efter ett träningspass.
Resten av dagen kör man långsamma.
Att inte äta kolhydrater all
Quote from Funbeat user on 11 November 2008, 15:02>Långt hårt pass = mkt kolhydrater
Kort/lätt pass = lite mindre.
Hmmm?
Du har nog blandat ihop saker&ting här.
Långt&lugnt pass = lite fruktos och vatten
Kort&hårt = mer fruktos och vatten
>Långt hårt pass = mkt kolhydrater
Kort/lätt pass = lite mindre.
Hmmm?
Du har nog blandat ihop saker&ting här.
Långt&lugnt pass = lite fruktos och vatten
Kort&hårt = mer fruktos och vatten