Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHård träning och GI-rivstart?
You need to log in to create posts and topics.

12

David, visst, långt och lugnt i all ära, men långt och hårt händer ju också att man kör.
Det jag menade är att det är viktigt att fylla på glykogendepåerna efter ett pass.
Ju mer man förbränt desto mer behöver man fylla på.
Efter ett pass är glykogeninla

Glöm inte protein o fett!

Helt rätt Christer

GI är ju framförallt protein och fett
så det glömmer man ju inte.
🙂

Daniel, fruktos är bland de långsammaste kolhydraterna man kan stoppa i sig, med ett GI på ca 27. Vill man optimera återhätmningen efter ett pass är det snabba kollisar som förespråkas (GI >90).

Varför man väljer fruktos under själva träningen TROR jag

Oj, har denna tråd vaknat till liv igen!
Instämmer med vad Sylvia skriver ovan, det var endast de första tre veckorna som var kolhydratsnåla. Efter dom gäller "normal" GI-mathållning (snabba kolisar bytta mot långsamma osv). Får säga att det har funkat f

Många rör ihop begreppen LCHF, Atkins och GI. GI är alltså INTE att man utesluter kolhydrater till förmån för fett och proteiner som Atkins-och LCHF-metoderna. GI liknar väldigt mycket Montignac-tänket, dvs långsamma kolhydrater och fetter från främst veg

När jag körde gi stenhård så blev jag riktigt yr när jag körde fas 1 ,så då la jag till en frukt +drack mer vatten så blev jag bättre

Gi bygger på att man ska tex äta en kost med ett högt glykemiskt index efter träning. Långsamma kolisar är bra uppladdning inför ett träningspass. Skippa alla kvällstidningsdieter som bygger på någon korkad Atkinsvariant.

Mattias jo men man kanske ska äta enligt anna skipper recept?

12