Quote from Lars Breström on 11 November 2008, 15:30David, visst, långt och lugnt i all ära, men långt och hårt händer ju också att man kör.
Det jag menade är att det är viktigt att fylla på glykogendepåerna efter ett pass.
Ju mer man förbränt desto mer behöver man fylla på.
Efter ett pass är glykogeninla
David, visst, långt och lugnt i all ära, men långt och hårt händer ju också att man kör.
Det jag menade är att det är viktigt att fylla på glykogendepåerna efter ett pass.
Ju mer man förbränt desto mer behöver man fylla på.
Efter ett pass är glykogeninla
Quote from Elias Engqvist on 11 November 2008, 15:32Glöm inte protein o fett!
Glöm inte protein o fett!
Quote from Lars Breström on 11 November 2008, 15:33Helt rätt Christer
Helt rätt Christer
Quote from Funbeat user on 11 November 2008, 20:04GI är ju framförallt protein och fett
så det glömmer man ju inte.
🙂
GI är ju framförallt protein och fett
så det glömmer man ju inte.
🙂
Quote from Catharina Brattlin on 11 November 2008, 20:54Daniel, fruktos är bland de långsammaste kolhydraterna man kan stoppa i sig, med ett GI på ca 27. Vill man optimera återhätmningen efter ett pass är det snabba kollisar som förespråkas (GI >90).
Varför man väljer fruktos under själva träningen TROR jag
Daniel, fruktos är bland de långsammaste kolhydraterna man kan stoppa i sig, med ett GI på ca 27. Vill man optimera återhätmningen efter ett pass är det snabba kollisar som förespråkas (GI >90).
Varför man väljer fruktos under själva träningen TROR jag
Quote from Funbeat user on 11 November 2008, 22:11Oj, har denna tråd vaknat till liv igen!
Instämmer med vad Sylvia skriver ovan, det var endast de första tre veckorna som var kolhydratsnåla. Efter dom gäller "normal" GI-mathållning (snabba kolisar bytta mot långsamma osv). Får säga att det har funkat f
Oj, har denna tråd vaknat till liv igen!
Instämmer med vad Sylvia skriver ovan, det var endast de första tre veckorna som var kolhydratsnåla. Efter dom gäller "normal" GI-mathållning (snabba kolisar bytta mot långsamma osv). Får säga att det har funkat f
Quote from Catharina Brattlin on 11 November 2008, 22:17Många rör ihop begreppen LCHF, Atkins och GI. GI är alltså INTE att man utesluter kolhydrater till förmån för fett och proteiner som Atkins-och LCHF-metoderna. GI liknar väldigt mycket Montignac-tänket, dvs långsamma kolhydrater och fetter från främst veg
Många rör ihop begreppen LCHF, Atkins och GI. GI är alltså INTE att man utesluter kolhydrater till förmån för fett och proteiner som Atkins-och LCHF-metoderna. GI liknar väldigt mycket Montignac-tänket, dvs långsamma kolhydrater och fetter från främst veg
Quote from Funbeat user on 12 November 2008, 19:18När jag körde gi stenhård så blev jag riktigt yr när jag körde fas 1 ,så då la jag till en frukt +drack mer vatten så blev jag bättre
När jag körde gi stenhård så blev jag riktigt yr när jag körde fas 1 ,så då la jag till en frukt +drack mer vatten så blev jag bättre
Quote from Funbeat user on 20 November 2008, 13:16Gi bygger på att man ska tex äta en kost med ett högt glykemiskt index efter träning. Långsamma kolisar är bra uppladdning inför ett träningspass. Skippa alla kvällstidningsdieter som bygger på någon korkad Atkinsvariant.
Gi bygger på att man ska tex äta en kost med ett högt glykemiskt index efter träning. Långsamma kolisar är bra uppladdning inför ett träningspass. Skippa alla kvällstidningsdieter som bygger på någon korkad Atkinsvariant.
Quote from Funbeat user on 29 November 2008, 13:37Mattias jo men man kanske ska äta enligt anna skipper recept?
Mattias jo men man kanske ska äta enligt anna skipper recept?