Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHårtvätt
You need to log in to create posts and topics.

Min sambo undrar hur ni tjejer som tränar och duschar ofta gör. Tvättar ni håret varje gång? Hon tycker inte det känns rent annars, men hennes hår blir fett av att schamponeras så ofta.

Jag tvättar håret med schampo och balsam varje gång jag tränat. Det har tagit ett tag men efter en hel del testande har jag hittat produkter som inte gör håret fett eller torrt, och som inte gör hårbotten fnasig och torr.

jag tvättar håret varannan gång, varannan sköljer jag igenom det för att få bort all svett 🙂

Jag tvättar varannan dag och sköljer igenom håret efter övriga pass. Har halvlångt (för tillfället...). Jag har gjort så i flera år. På helgerna om jag inte ska ut kan det gå någon dag mer också.

Hej!

Tipsa henne om torrschampoo! Det finns många olika märken både på frisörsalonger och i vanliga butiker (ICA, Kicks...).
Jag har långt och tjockt hår och vill inte tvätta håret efter varje pass då det slits och blir fett av det. Jag tvättar håret ef

Beror lite på hur svettig jag blivit. När det är varmt eller jag har kört riktigt hårt så tvättar jag alltid håret. Om jag har sprungit ett lätt distanspass eller ett långpass tvättar jag bara håret om det behövs eller om det är varmt.

Tvättar håret allt

Annika, vill du berätta vilka produkter som funkar för dig?

Om man blivit för torr i hårbotten och hår, kan man smörja in håret med olivolja och ha det några minuter innan man tvättar - gör faktiskt skillnad!

Intressant att frågan vänder sig till tjejer och att det bara ät jejer som svarat hittills.

Har tvättat håret varje dag i princip hela livet. I tonåren hade jag midjelångt hår och använde inga stylingprodukter, då tvättade jag håret med shampo och balsam varannan dag och med bara balsam varannan dag. Nu har jag kort hår och använder saltspray oc