Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej allihop!

Har precis tagit klivet ut från spinningsalen till den hårda verkligheten, och inser att jag nog behöver ha lite mer kläder på mig ute i den skånska hösten.

Så, vad har man på sig?

På spinningen har jag haft cykelskor, cykeltröja och byxor

En bra ylleundertröja är bland det bästa man kan ha på sig under kyliga höst/vinter/vår-turer

Underställströja med Windstopperfront, Jacka med windstopper, skoöverdrag windstopper, flera handskar med olika tjocklek o windstopper, buff för halslinningen, buff för skallen och regnjacka.

Hoppa över din vattentäta jacka. Det blir för tät och du kan t

Jag tror att du behöver ett par långa cykelbyxor. Kör du med de korta cykelbyxorna under behöver du inte blöja i dessa långa byxor också. Handskar är skönt och en Buff att ha runt halsen om det är kallt (tar knappt någon plats). En väst med vindfront och

Håller med om allt ovan. Speciellt jackan. Hade jag fått göra om mitt val hade jag köpt väst med vindtät front och nät bak istället för min täta Goretex-jacka :(.

Arm och benvärmare tror jag inte du får användning av på vintern (men det beror ju på hur v

Det där med en väst i windstopper låter smart. Med en sådan och en undertröja borde man kunna hålla värmen på överkroppen i alla fall.

Armarna då? Eller det kanske räcker med en långärmad cykeltröja?

Och så var det benen. Vi har ju inte så hemskt kalla

Ska du köra i Skåne under vintern är det Endura Clip-Tight m Windstopper som gäller. Du lär frysa annars i snålblåsten här nere.

Du lär behöva jacka m windstopper även under hösten. Det är kallt med endast tröjor!

Jag skaffade nyss en softshelljacka med avtagbara armar, helt perfekt! Marke Gore Bike Wear, men det finns sakert massa varianter. Vast och jacka i ett, varmer lite men inte for mycket, vindtatt och tillrackligt regntatt (ska man ut pa en flertimmastur me

Tänk på att du skall synas ordentligt också, extra viktigt i höstmörkret! Välj väst/jacka i varselgult med ordentliga reflexer. (Borde förresten alla cyklister tänka på, året runt!!)

Jag var runt lite idag och kollade på skaljackor - jag blir inte riktigt klok på vad som är vad ...
Vilka material räknas som vad? Vilka är soft shell? Windstopper, vad räknas det som?
Polartec fleece?