Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumOrienteringH21K oringen i dalarna?
You need to log in to create posts and topics.

Sara är kanon,,*L* Men inte är motionsbanorna lättare..inte min erfarenhet i alla fall..

Jo, visst är de lättare.
Inte är de kortare i alla fall. Det fick jag erfara i somras på 5-dagars i Mjölby. D35K hade kortare (men svårare) bana än D35M.
Och motion har ju fri starttid - är i och för sig rätt skönt - men sista dagen fick jag inte jaga någ

Lutar åt Motionsklassen för att jag tävlar mot en kamrat...Annars har jag precis kommit igång med vanliga klassen..H 45 ..Känner ingen skillnad i svårighetsgraden..bara att det är färre folk i motionsklassen

Visst har Tina rätt. Motionsbanorna har Röd nivå jämfört med Svart i H/D21-klasserna. Samma gäller för H45.

Här kan man läsa om vad de olika färgerna (svårighetsgraderna) innebär: http://www.orientering.se/t2.asp?p=82786

Japp motionsbanorna är röda och de vanliga svarta - och skillnaderna mellan röd och svart bana beskrivs rätt väl på förbundets hemsida. I princip ska en röd bana precis som den svarta gå rakt genom skogen men ha tydliga kontrollpunkter och gärna uppfång s

Som tidigare är sagt så skall motionsbanan vara lättare än huvudklassen. Banorna skall även vara lika långa men oftast är motionsklassen något kortare. Skillnaden i svårighet märks främst i terrängval och eventuella uppfångare. dvs det är "lättare" att rä

(H)

Hmm kloka orienterare här.. På min tid( lät ju inte klokt) så fanns ju A o B sedan Elit från o med 17 år....När lämnade du motionsklassen...när kände du att det var time....För många, många år sen så lämnade jag B när jag hade hamnat på en prislista för

Som banläggare kan jag erkänna att motionsklasserna är dom svåraste att lägga och som dessutom ofta hamnar sist i läggandet. Att svårigheterna skiftar beror också mycket på terrängförutsättningarna som gör det svårt att hålla en jämn nivå på banorna mella

Jag tror jag sprang B-klass på mitt första femdagars. Men inte sedan dess. I Västerbotten där jag växte upp var det inte tillräckligt många aktiva ungdomar för båda A- och B-klass. Och när jag flyttade söderut så blev det en del elit...

Under downperiod