Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumOrienteringH21K oringen i dalarna?
You need to log in to create posts and topics.

Såg en old rival på från den gamla tiden; skratt; han är 48 men springer H21 ofta för att enbart träna...o faktum är att han alltid är bland de 20 bästa....i Stocholm....hmm så var han inne i landslaget en tid oxå..förr alltså

Hur funkar det rent praktiskt med de fria starttiderna i motionsklasserna? Startar man vid pipet så att det iaf blir en minut mellan varje, eller är det som vid direktanmälan att man startar när andan faller på och skorna är färdigknutna?
Det känns ju tr

Tidigare år har dom haft ett eget system med minutstart för öppna klasser och motionsklasserpå oringen. När man kommer till starten ställerman sig i en kö till sin klass, därefter släpper man iväg en person per minut och klass.

Detta innebär att det blir

Bra förklaring, Sven! Är du taggad nu då med intelängekvar till tävlingarna?

Känns skönt att hinna före dig med att svara;)

Ja nu börjar det närma sig. Tack och lov börjar även forma komma nu. Har varit otroligt seg ett tag nu, men på gårdagens pass släppte det.

Hehe... fast jag har ju inte sprungit den tävlingen sedan Västerbotten -97. Och då sprang jag elitklass. Så jag har ingen aning om hur det funkar med starttider i öppna klasserna 😀

..upplysningsvis så hade jag kommit nästan sist i den klassen även om ja

Ah, det var upplysande och lugnande - tack Sven!

Nu gäller det bara att ha huvudet där det ska vara. Mellan axlarna, inte under armen! 😉

Oringen närmar sig...Grattis till Sven som hittat formen..*L* Hur gör ni andra...hur hittar ni känslan? Brukar ni veta innan start hur det går.." aningar" eller går ni alltid "lagom"
Själv alltid humörslöpare....och orienterare...finns bara den rätta kä

Formen är som sagt på uppåtgående.

Visst har man en känsla för hur det skall gå innan start. Den kan dock ganska lätt ändras under loppet beroende på eventuella bommar. Men i år hoppas jag att det inte skall vara något problem med motivationen då jag har

Oj det hela började som ett skämt eller utmaning, jag farsan och brorsan skulle springa samma klass var det tänkt.
Farsan har bangat, det är väl iofs tur det kan vänta på arvet tills det är dags på riktigt haha.
Fast just nu känns det som allt annat än sk