Quote from Guest on 1 July 2008, 08:19Jag får en sådan fruktansvärd halsbränna när jag springer långt....Varför?
Jag har aldrig haft problem med detta förut. 🙁
Jag får en sådan fruktansvärd halsbränna när jag springer långt....Varför?
Jag har aldrig haft problem med detta förut. 🙁
Quote from Funbeat user on 1 July 2008, 08:29Det kan jag också få ibland, särskilt om jag dricker sportdryck. Använder du sportdryck?
Det kan jag också få ibland, särskilt om jag dricker sportdryck. Använder du sportdryck?
Quote from Funbeat user on 1 July 2008, 08:43Jag har läst ur en idrottsbok att idrottare med kontinuerligt hög ansträngningsnivå har muskelrörelser som ett högre tryck mot övre magmunnen och kan följaktligen pressa ut magsyra och ger symptomet som sura uppstötningar. Tyvärr ingen fortsättning som fö
Jag har läst ur en idrottsbok att idrottare med kontinuerligt hög ansträngningsnivå har muskelrörelser som ett högre tryck mot övre magmunnen och kan följaktligen pressa ut magsyra och ger symptomet som sura uppstötningar. Tyvärr ingen fortsättning som fö
Quote from Funbeat user on 1 July 2008, 08:48Här är en tidigare diskussion om detta: http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=200336
Hoppas den blir till hjälp.
Här är en tidigare diskussion om detta: http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=200336
Hoppas den blir till hjälp.
Quote from Funbeat user on 1 July 2008, 08:54Helt suveränt!
Helt suveränt!
Quote from Funbeat user on 1 July 2008, 09:31Jag köper det här med dåliga matvanor och mycke kaffe/Te, Men om man äter rätt skapligt och inte överdrivet mycke tee...... Kanske att jag spänner bukmusklaturen som någon skrev.
Vad gäller sportdryck så har det oxå alltid funkat förut.....men inte nu :-
Jag köper det här med dåliga matvanor och mycke kaffe/Te, Men om man äter rätt skapligt och inte överdrivet mycke tee...... Kanske att jag spänner bukmusklaturen som någon skrev.
Vad gäller sportdryck så har det oxå alltid funkat förut.....men inte nu :-
Quote from Funbeat user on 1 July 2008, 09:44I samma bok hade man konstaterat en idrottsskada till följd av den effekten. Dvs att man får sår i strupen av ständig och återkommande uppstötande magsyra i halsen (någon i den andra tråden var inne på det). Sen vilken idrottsnivå den syftade på lät inte
I samma bok hade man konstaterat en idrottsskada till följd av den effekten. Dvs att man får sår i strupen av ständig och återkommande uppstötande magsyra i halsen (någon i den andra tråden var inne på det). Sen vilken idrottsnivå den syftade på lät inte
Quote from Catharina Brattlin on 1 July 2008, 10:03Åsa, jag ser två ev orsaker här; dels kan det vara att Du bildar lite väl mycket magsyra under just långpassen. All fysisk aktvivitet, som pågår under en längre tid, är ju stressande för kroppen, som då bildar mer magsyra. Du kanske kunde prova dricka/äta
Åsa, jag ser två ev orsaker här; dels kan det vara att Du bildar lite väl mycket magsyra under just långpassen. All fysisk aktvivitet, som pågår under en längre tid, är ju stressande för kroppen, som då bildar mer magsyra. Du kanske kunde prova dricka/äta
Quote from Funbeat user on 1 July 2008, 10:59Jag vill också spekulera.
"Jag är 37 år (snart). har flera barn och en man som inte är lika glad i träning som mej:) " (Från Åsas beskrivning av sej själv.)Du kanske redan ligger på en hög stressnivå av din livssituation, så att träningen blir det där s
Jag vill också spekulera.
"Jag är 37 år (snart). har flera barn och en man som inte är lika glad i träning som mej:) " (Från Åsas beskrivning av sej själv.)
Du kanske redan ligger på en hög stressnivå av din livssituation, så att träningen blir det där s
Quote from Funbeat user on 1 July 2008, 11:24Du kanske har ätit precis innan löpningen ,eller om de är kyligt ute kan jag få halsbrännna
Du kanske har ätit precis innan löpningen ,eller om de är kyligt ute kan jag få halsbrännna