Quote from Guest on 5 December 2013, 12:42Man har ju hört att det är farligt att träna vid halsont. Men gäller det vid all sorts halsont? Hur tränar ni t ex vid:
Harklingar, lite störande i halsen bara?
Halsont på morgon o kväll men inte på dagen?
Känns som man får strunta i träning väldigt ofta
Man har ju hört att det är farligt att träna vid halsont. Men gäller det vid all sorts halsont? Hur tränar ni t ex vid:
Harklingar, lite störande i halsen bara?
Halsont på morgon o kväll men inte på dagen?
Känns som man får strunta i träning väldigt ofta
Quote from Funbeat user on 5 December 2013, 12:52Jag tillämpar Forsströmformeln::
IF ("Feber" or "Täppta andningsvägar" or "Ont i bihålor" ) IS TRUE = "Vila", ELSE "Träna"
Det är jag det. Andra får göra sin bedömning
Jag tillämpar Forsströmformeln::
IF ("Feber" or "Täppta andningsvägar" or "Ont i bihålor" ) IS TRUE = "Vila", ELSE "Träna"
Det är jag det. Andra får göra sin bedömning
Quote from Funbeat user on 5 December 2013, 13:00Själv är jag harklig och lite lite ont i halsen. Vad göra?
Ok att köra milen i lite lagom tempo?
Själv är jag harklig och lite lite ont i halsen. Vad göra?
Ok att köra milen i lite lagom tempo?
Quote from Funbeat user on 5 December 2013, 13:0510 IF "harklig frånvaro av sjukdomskänsla/feber och normal arbetspuls" THEN GOTO 30 ELSE GOTO 20
20 vila THEN GOTO 10
30 spring på
40 GOTO 30
RUN
10 IF "harklig frånvaro av sjukdomskänsla/feber och normal arbetspuls" THEN GOTO 30 ELSE GOTO 20
20 vila THEN GOTO 10
30 spring på
40 GOTO 30
RUN
Quote from Funbeat user on 5 December 2013, 13:06Vaknade med lite halsont för ett par år sedan men åkte iväg för att cykla Lina Loop ändå, var ju inte så illa tyckte jag, detta misstag kostade mig förutom ett slitigt o tråkigt lopp även en veckas sjukskrivning.
Halsont, feber = ingen träning, "vanlig" f
Vaknade med lite halsont för ett par år sedan men åkte iväg för att cykla Lina Loop ändå, var ju inte så illa tyckte jag, detta misstag kostade mig förutom ett slitigt o tråkigt lopp även en veckas sjukskrivning.
Halsont, feber = ingen träning, "vanlig" f
Quote from Funbeat user on 5 December 2013, 13:12Själv är jag mer Basic:
RUN
Själv är jag mer Basic:
RUN
Quote from Funbeat user on 5 December 2013, 13:25"Harklig och lite ont i halsen" är ett normaltillstånd för mig okt-apr. Det är absolut ingenting som stoppar mig från att träna eller tävla. Löpningen brukar tvärtom lindra.
"Harklig och lite ont i halsen" är ett normaltillstånd för mig okt-apr. Det är absolut ingenting som stoppar mig från att träna eller tävla. Löpningen brukar tvärtom lindra.
Quote from Funbeat user on 5 December 2013, 14:49Ont i halsen = inte träna. Risk för att infektionen sprider sig nedåt - till hjärtklaffarna.
Observerat i verkligheten på närstående. Det blev låååååååååååångt träningsförbud.
Ont i halsen = inte träna. Risk för att infektionen sprider sig nedåt - till hjärtklaffarna.
Observerat i verkligheten på närstående. Det blev låååååååååååångt träningsförbud.
Quote from Funbeat user on 5 December 2013, 15:36Klart man kan prova, om man med prova menar att:
- köra lite lugnt
- känna efter
- avbryta om det inte känns bra.Det är väl det enda sättet att skaffa sej kunskap om sej själv.
Om prova är att köra max så länge det går, eller följa dom tuffaste tipse
Klart man kan prova, om man med prova menar att:
- köra lite lugnt
- känna efter
- avbryta om det inte känns bra.
Det är väl det enda sättet att skaffa sej kunskap om sej själv.
Om prova är att köra max så länge det går, eller följa dom tuffaste tipse
Quote from Funbeat user on 5 December 2013, 16:46Håller med Åke.
På 80-talet med twar ++++ så var det löpare med tragiska resultat.
Kände en som dog.
Han beslöt att testa och tog ett kortpass på 5K, men fort.Andra som jag lufsade i behagligt jämnt tempo utan stopp.
Vi som lufsade förlorade noll ko
Håller med Åke.
På 80-talet med twar ++++ så var det löpare med tragiska resultat.
Kände en som dog.
Han beslöt att testa och tog ett kortpass på 5K, men fort.
Andra som jag lufsade i behagligt jämnt tempo utan stopp.
Vi som lufsade förlorade noll ko