Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHalvmara + kirurgi = ?
You need to log in to create posts and topics.

12

Fick idag en preliminär tid för min operation i höst, fyra dagar efter Stockholm Halvmarathon, som jag skulle vilja springa. Nu är frågan hur bra det är att kombinera på detta sätt. Jag ska försöka få en proffsåsikt, även om jag inte litar riktigt på min

Förhoppningsvis får du även svar från folk som är mer insatta i frågan, men spontant tänker jag på infektionsrisken. Även om det "bara" är en halvmara så inverkar den ju nedbrytande på kroppen, och skulle du då utsättas för någon förkylning så är du säker

Jag tror du kan springa men du behöver väl inte satsa på att vinna? Ett profsutlåtande från en kirurg som dessutom är etiopier borde väl vara så bra det bara kan bli? Har för mig att de har lite bättre löp-kultur i Etiopien än i Sverige...

Första veckan i juni tog jag mig 31 mil på 6 dygn.
21:e juni plockade de ut en något skamfilad knäprotes.
9:e juli tog jag mig 42 km barfota + 18 km i tåskor på ett dygn.

Någon gång september-oktober skall jag få en ny knäprotes - denna gång en helprote

Behöver du fråga så är det nog lämpligare att springa loppet nästa år.

Jag skulle stått äver Stockholms halvmara och istället satsat på Bålsta Halvmarathon, http://www.balstaloppet.se , 8 okt 2011, ett trevligt lopp organiserat av en väldigt duktig arrangör.

Men operationen är ju EFTER. Då ska det väl va OK. Om du är en person som tränar mycket så är väl inte en mara en total urblåsning av din kropp.

(för mig skulle det vara det)

Ja, just det. Det viktiga är att se till att du snabbt kommer igång efter operationen. Du får förstås lyssna på de ansvariga. Säger de att du ska ta det lugnt X veckor efter operationen så förhåll dig till det. Men min point är att sikta på en tävling väl

Ät bra, extra bra innan och efter halvmaran! Det finns ju ProbiFrisk, som jag brukar ta i samband med längre träning eller lopp! Om du vill springa ska du väl göra - kan ju vara ett sätt att skaffa energi före du ska "köras över".

Tror nog att du kan springa ditt lopp. Vi löpare lämnar inte in så lätt, När jag på sommaren 2008 fick reda på att jag skulle hjärtopereras sa hjärtläkaren "Du får inte träna löpning" och jag som tränat löpning i 28 år med medfött hjärtfel, jag tänkte att

12