Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHalvmara + kirurgi = ?
You need to log in to create posts and topics.

12

Du kan ju alltid prova att ställa din fråga här:

http://www.1177.se/Stockholm/Fraga-1177se/

Vet inte om dom vågar ge dig något råd men du kan ju alltid testa.

De ansvariga och försiktighetsprincipen.
Vi är olika som människor - väldigt olika - och ansvariga försöker hitta ett snitt utan att ta i. Snarare tvärsom.

Så råd uppifrån är för oss som tränar ofta i mjäkigaste laget.
Läs t.ex. vad Conny skrev.
Väldi

Om distansen inte är något problem, som du skriver, så får du la helt enkelt se till att tävlingsdjävulen inte får tag i dig!

Eftersom du genomgått operationen tidigare vet du vad du har att vänta dig, så du vet hur mycket kraft du behöver. Spring loppet

Det finns nog mer saker som kan göra dig sjuk än ett halvmara. Jag skulle mer vara orolig över vad du kommer göra veckan efter? Ifall du ska jobba eller liknande. Ifall du i vardagen utsätter dig för extra infektionsrisker etc. Om det är så att du exempel

Jag skrivs nog in på måndagen och opereras på onsdag. Löpning efter operationen kommer att ta ett bra tag. 1-2 veckor på sjukhus. 1 månads sjukskrivning, epiduralbedövning, tunga smärtstillande och ingen magmuskelansträgning på ett par veckor kommer stopp

Förstår dig fuller väl.
Min förrförra operation sa 2 års rehabilitering. Knäprotes.
Nu "genade" jag med hjälp av en roddmaskin, men 5 månader tog det innan jag kunde hasa mig fram på kryckor. Marathon 5:16.

Du har ju genomgått operationen innan så gör d

Har själv genomgått två större bukoperationer och det brukar ta tid innan styrkan återkommer i magmusklerna. Så du vet vad som väntar ser jag.

Om du ska springa en halvmara strax innan beror väl mest på hur bra tränad du är nu? Kan du fixa det utan att

Om dina längsta träningspass, just nu, är runt 80 minuter, så kan inte jag se nåt skäl att inte springa en halvmara 3-4 dagar innan operationen. Då har du tränat och är i bra fysisk form och kan lättare stå ut med vilan efter operationen. Men vet du med d

12