Quote from Guest on 13 June 2008, 10:03jag är så sugen på att ge mig i kast med en halvmara, bara för att det vore en sån seger (nämnde en halvmara för min smbo för ett halvår sen och han bara skrattade...) och något härligt att jobba för. Jag lyckades ju springa en mil här nyligen och vill ha
jag är så sugen på att ge mig i kast med en halvmara, bara för att det vore en sån seger (nämnde en halvmara för min smbo för ett halvår sen och han bara skrattade...) och något härligt att jobba för. Jag lyckades ju springa en mil här nyligen och vill ha
Quote from Funbeat user on 13 June 2008, 10:13Det verkar inte vara så vanligt med annat än asfaltsunderlag. Bålsta har visserligen en halvmara där det står blandat underlag, men det verkar bara vara ett par kilometer på grusväg och resten asfalt.
( http://www.marathon.se/loppen/present.cfm?Search=yes
Det verkar inte vara så vanligt med annat än asfaltsunderlag. Bålsta har visserligen en halvmara där det står blandat underlag, men det verkar bara vara ett par kilometer på grusväg och resten asfalt.
( http://www.marathon.se/loppen/present.cfm?Search=yes
Quote from ellen olsson on 13 June 2008, 10:30Prinsens Minne går till större delen på grusväg. Av naturliga skäl så går loppet dock i Halmstad.
Prinsens Minne går till större delen på grusväg. Av naturliga skäl så går loppet dock i Halmstad.
Quote from Funbeat user on 13 June 2008, 10:38Lidingöloppet.
Testa att varva korta sträckor på asvalt, så kroppen vänjer sig.
Har tidigare vägrat asvalt men klarade GöteborgsVarvet nyligen. Dock hade jag ont i häften några dagar. Hade bara kommit upp i milen på asvalt.
Lidingöloppet.
Testa att varva korta sträckor på asvalt, så kroppen vänjer sig.
Har tidigare vägrat asvalt men klarade GöteborgsVarvet nyligen. Dock hade jag ont i häften några dagar. Hade bara kommit upp i milen på asvalt.
Quote from Funbeat user on 13 June 2008, 13:30Du kan säkerligen vänja dig vid att springa längre sträckor på asfalt om du bara vill - fast skogen är ju så mycket roligare att hålla till i. Har du/har haft direkta problem med knäna eller är det mer diffust?
Men Lidingöloppet är ju ett bra förslag - 1
Du kan säkerligen vänja dig vid att springa längre sträckor på asfalt om du bara vill - fast skogen är ju så mycket roligare att hålla till i. Har du/har haft direkta problem med knäna eller är det mer diffust?
Men Lidingöloppet är ju ett bra förslag - 1
Quote from Funbeat user on 13 June 2008, 14:44Medeltida europeisk fäktning..va fräckt!!!(V)
Då orkar du säkert en halvmara på asfalt, som sagt det är inte så farligt som det låter, asfalt ger bra grepp! Jag tränar bara i skogen men har inget problem med att springa GBG-varvet.
Medeltida europeisk fäktning..va fräckt!!!(V)
Då orkar du säkert en halvmara på asfalt, som sagt det är inte så farligt som det låter, asfalt ger bra grepp! Jag tränar bara i skogen men har inget problem med att springa GBG-varvet.
Quote from Eric Jacobsson on 13 June 2008, 14:55"Medeltida europeisk fäktning..va fräckt!!!"
Tackar!
Hittills har jag alltid upplevt att jag orkar mindre på asfalt och att jag lättare har fått ont i knän och fötter, men det kanske bara är en vanesak.... Ska nog ta mig ut på en liten testjoggingtur p
"Medeltida europeisk fäktning..va fräckt!!!"
Tackar!
Hittills har jag alltid upplevt att jag orkar mindre på asfalt och att jag lättare har fått ont i knän och fötter, men det kanske bara är en vanesak.... Ska nog ta mig ut på en liten testjoggingtur p
Quote from Jan Lundquist on 13 June 2008, 16:59Jag har fått ont i knät tidigare bara jag tänkt löpning. I vår har jag bedrivit någon form av löpprogram och bara sprungit på asfalt. Jag har inte haft ont i knät någon gång. Jag tror jag helt enkelt byggt upp benen för att hålla i stan.
Jag har fått ont i knät tidigare bara jag tänkt löpning. I vår har jag bedrivit någon form av löpprogram och bara sprungit på asfalt. Jag har inte haft ont i knät någon gång. Jag tror jag helt enkelt byggt upp benen för att hålla i stan.
Quote from Eric Jacobsson on 13 June 2008, 19:16Jag tog en liten joggingtur nu sedan mitt förra inlägg, 4 km på asfalt. Det gick faktiskt helt okej, hade lite känningar i vänster knä men inte så illa. Tyvärr var orken inte alls på topp, men det hade nog med vädret att göra. Riktigt riktigt tryckande vä
Jag tog en liten joggingtur nu sedan mitt förra inlägg, 4 km på asfalt. Det gick faktiskt helt okej, hade lite känningar i vänster knä men inte så illa. Tyvärr var orken inte alls på topp, men det hade nog med vädret att göra. Riktigt riktigt tryckande vä
Quote from Funbeat user on 13 June 2008, 19:22Hej Fny,
jag har sprungit en hel del på både asfalt och i terräng. Upplever att det är minst lika jobbigt för knäna med terränglöpning (har fått göra träningsuppehåll några gånger p g a knäont). Vad jag däremot upplever är mycket viktigare på asfalt, än
Hej Fny,
jag har sprungit en hel del på både asfalt och i terräng. Upplever att det är minst lika jobbigt för knäna med terränglöpning (har fått göra träningsuppehåll några gånger p g a knäont). Vad jag däremot upplever är mycket viktigare på asfalt, än