Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHalvmara?
You need to log in to create posts and topics.

Humm... skorna kan nog mycket möjligt vara en del av problemet... Jag har riktigt gamla och slita joggingskor med hål på insidan precis under hälen som nästan går rakt igenom hela sulan, och som är allmänt obekväma... det är tur att vikten mest läggs på t

Fny, visst är det en vanesak med asfalt. Att bygga upp muskler, senor och ligament sakta men säkert genom längre och längre rundor (Du vet, 10%-regeln). Däremot är det, som flera säger, väldigt viktigt med bra skor. Gärna skor som är väl lämpade för löpni

Mmm... borde nog verkligen ha nya skor... Problemet är att jag verkligen inte har råd. 🙁 Som tidigast i höst... Har liksom bara en månadslön på tre månader den här sommaren...:( och den lönen är inte stor heller. Men men, sånt är livet.

Fny!
Skor med hål i skulle jag inte springa allt för mycket med, tråkigt att du inte kan köpa nya, bra skor kostar nog en bit över 1000:-, kanske kan du hitta acceptabla för lite under men det blir nog en kompromiss. Jag tror inte att det är bra att sprin

Nu är det ju sommar, och då kan man springa en del av sina träningspass barfota.
Har man tillgång till en sandstrand är den fantastisk att springa barfota på. Om man dessutom har tillgång till en välskött gräsmatta, exempelvis en fotbollsplan, är det ocks

Leta på Tradera. Det går att göra fynd emellanåt. Folk som säljer ut felköp och liknande.

Om skillnad i löpsteg mellan asfalt o skogen, så här är det för mig (men andra kan tycka annorlunda): det handlar om knälyftet. Jag märker att när jag sprungit mkt terräng o sedan kommer ut på asfalt så har jag ett "onödigt" högt knälyft. Eftersom det all

Det är nog därför jag nästan står på näsan så fort jag kommer ut i spenaten, jag har ett löpsteg som är bara marginellt högre än de vita strecken på övergångsställena. 😀

Ahaaa! Kanske därför som mitt löpsteg blev lite "rubbat" efter vintern. Här är det mycket snö på vintern och jag fick växla mellan att lyfta fötterna över drivor och akta mig för att inte halka. Fast jag har ice bugs så räckte inte piggarna alltid igenom

kanske skulle testa att jogga lite barfota i sommar... åtminstone testa. Annars får jag nog bara bita ihop, för jag kan verkligen inte köpa något nytt nu, även 500 skulle vara för mycket för mig. 300 skulle också vara för mycket. Sorgligt men sant. Jag få