Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHalvmara på 10 veckor?
You need to log in to create posts and topics.

12

Ja det var ju ett skojigt förslag men när ska han träna?

Det är träningen och inte bara det. Det är för distansen den bästa träningen.

Nej, det är det inte. Träning är inte de unika passen, det är summan av alla passen man gör. Går du ut och maxar en halvmara som varje träningspass så kommer du antagligen bli sjuk och skada dig, och även om du lyckas undvika det så kommer du missa 2-3 br

Tror inte alls på Tobjörns träningsmetod. Det kanske har fungerat för honom, men skaderisken är alldeles för stor och dessutom är det svårt att motivera sig själv att gå ut och slå pers vid varje träningspass. Det kommer bara ge prestationsångest och man

Robin, hur långt har Du sprungit som längst hittills?

Jag kutade min första halvmara (på träning) 10 veckor efter min första mil genom att öka långpassen med ca 10% i sträcka varje vecka. Ökningen gick väldigt bra utan några som helst skador eller kännin

Jag har svårt att se varför skaderisken skulle vara högre med att träna in sig på sträckan. Speciellt om man är otränad för distansen kommer man förmodligen att gå i flera partier, eller vara tvungen att hålla en väldigt låg hastighet för att orka med hel

Min första tanke var: "10 veckor hinner väl vem som helst runt en halvmara på ;)"

Men för att flika in i diskussionen: Hur stor utmaning blir det att "klara" halvmaran, om man tagit sig runt en halvmara på varje träningspass fram dit? Inte bara det att j

12