Quote from Guest on 12 April 2011, 21:18Behöver expertråd, är det klokt att lunka igenom en halvmaraton (Luleå stadsmara) en vecka innan man ska springa en helmaraton eller är det mera klokt att ta de lugnt och köra något eget kortare?
/Malin
Behöver expertråd, är det klokt att lunka igenom en halvmaraton (Luleå stadsmara) en vecka innan man ska springa en helmaraton eller är det mera klokt att ta de lugnt och köra något eget kortare?
/Malin
Quote from Funbeat user on 12 April 2011, 21:28Anders Szalkai rekommenderade att om man skulle köra en halvmara en vecka innan så kör 5 km lugnt 10 km i marafart sen avsluta lugnt.
Anders Szalkai rekommenderade att om man skulle köra en halvmara en vecka innan så kör 5 km lugnt 10 km i marafart sen avsluta lugnt.
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 03:18Tack för tipset. Jag kommer själv springa både Göteborgsvarvet och Stockholm Marathon.
Tack för tipset. Jag kommer själv springa både Göteborgsvarvet och Stockholm Marathon.
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 07:29Jag skall oxå köra Gbgvarvet + Stockholm. kanske man kan njuta av stämningen uppför avenyn...
Jag skall oxå köra Gbgvarvet + Stockholm. kanske man kan njuta av stämningen uppför avenyn...
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 12:09Samma här, tänkte lägga av mig klockan i gtb och bara njuta av det fina vädret och stämningen
Samma här, tänkte lägga av mig klockan i gtb och bara njuta av det fina vädret och stämningen
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 14:22Avstår Göteborgsvarvet. Att ställa upp i en tävling är för mig att ge allt vad jag har.
Det är möjligt att jag hinner återhämta mig till Sthlm maraton veckan efter. Tänker dock inte chansa 🙂
Avstår Göteborgsvarvet. Att ställa upp i en tävling är för mig att ge allt vad jag har.
Det är möjligt att jag hinner återhämta mig till Sthlm maraton veckan efter. Tänker dock inte chansa 🙂
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 14:52Jag kommer att utnyttja Varvet som ett långpass med kanonservice och tuffa runt och inbilla mig att alla är där för att hurra just på mig, och se det som en kul upplevelse och en chans att ladda de mentala batterierna, insupa atmosfären och njuta av en da
Jag kommer att utnyttja Varvet som ett långpass med kanonservice och tuffa runt och inbilla mig att alla är där för att hurra just på mig, och se det som en kul upplevelse och en chans att ladda de mentala batterierna, insupa atmosfären och njuta av en da
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 14:54Annica,
Du kommer inte ångra dig
Annica,
Du kommer inte ångra dig
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 14:57Jag hoppas det, det där med nummerlappseffekten är alltid lite riskabelt men lite självdisciplin ska jag förhoppningsvis kunna utöva. 😀
Jag hoppas det, det där med nummerlappseffekten är alltid lite riskabelt men lite självdisciplin ska jag förhoppningsvis kunna utöva. 😀
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 14:58jag ska också springa både varvet och maran så det kommer bli lugnt på varvet och mest på skoj
jag ska också springa både varvet och maran så det kommer bli lugnt på varvet och mest på skoj