Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 20:25En till som ska springa både Varvet & Stockholm Maran.
Men känner jag mig rätt så kommer jag ha svårt att hålla igen i Göteborg 😉Jag tävlade i en ½ mara i lördags och ska faktist prova nu på lördag med en långpass (30+) hur kroppen käns en vecka efter.
En till som ska springa både Varvet & Stockholm Maran.
Men känner jag mig rätt så kommer jag ha svårt att hålla igen i Göteborg 😉
Jag tävlade i en ½ mara i lördags och ska faktist prova nu på lördag med en långpass (30+) hur kroppen käns en vecka efter.
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 21:08Vi är nog rätt många som ska göra både Varvet & SM. Jag har dessutom lyckats få in (och anmält mig) till Blodomloppet som går på torsdagen under veckan mellan de båda nämnda loppen. (#)
Edit: mb fel
Vi är nog rätt många som ska göra både Varvet & SM. Jag har dessutom lyckats få in (och anmält mig) till Blodomloppet som går på torsdagen under veckan mellan de båda nämnda loppen. (#)
Edit: mb fel
Quote from Funbeat user on 14 April 2011, 01:53På lördag blir det Kungsbacka halvmara och då är det plattan i mattan som gäller. På varvet är det njutning som gäller. (H)
På lördag blir det Kungsbacka halvmara och då är det plattan i mattan som gäller. På varvet är det njutning som gäller. (H)
Quote from Funbeat user on 14 April 2011, 08:15>då är det plattan i mattan som gäller
Det heter faktiskt pjäxan i pannrummet 🙂
>då är det plattan i mattan som gäller
Det heter faktiskt pjäxan i pannrummet 🙂
Quote from Funbeat user on 14 April 2011, 16:31Jag som varken har pjäxor eller pannrum....
Jag som varken har pjäxor eller pannrum....
Quote from Funbeat user on 14 April 2011, 18:19En fråga, hur lång tid tar det att återhämta sig efter 21,1 km om man springer i någorlunda högt tempo? Räcker det att ha en vildodag eller bör man ha flera?
Eva-Marie
En fråga, hur lång tid tar det att återhämta sig efter 21,1 km om man springer i någorlunda högt tempo? Räcker det att ha en vildodag eller bör man ha flera?
Eva-Marie
Quote from Funbeat user on 14 April 2011, 19:31Det beror helt och hållet på hur mycket man har tagit ut sig. Ett prova-på-pass efter någon dag borde ge besked.
Att ta det lugnt på en tävling skulle jag aldrig klara. När nummerlappen är på är det helt omöjligt att hålla igen.
Det beror helt och hållet på hur mycket man har tagit ut sig. Ett prova-på-pass efter någon dag borde ge besked.
Att ta det lugnt på en tävling skulle jag aldrig klara. När nummerlappen är på är det helt omöjligt att hålla igen.
Quote from Funbeat user on 14 April 2011, 20:16Jag kör Riga Marathon på söndagen den 22:a å sedan Stockholm Marathon på lördagen den 28:e. Å det är väl inte värre än att man får skära ner på några långpass å intervaller mellan dessa....ehe.........
Jag kör Riga Marathon på söndagen den 22:a å sedan Stockholm Marathon på lördagen den 28:e. Å det är väl inte värre än att man får skära ner på några långpass å intervaller mellan dessa....ehe.........
Quote from Funbeat user on 15 April 2011, 09:37En tumregel för återhämtning efter tävling brukar vara lika många dagar som loppet är långt i miles (1,6km).
Dvs 10 km ger 6 dagar, halvmara ger 13 dagar, mara ger 26 dagar.
Det är ju givetvis inte vila som gäller men lättare träning och ingen ny tävling
En tumregel för återhämtning efter tävling brukar vara lika många dagar som loppet är långt i miles (1,6km).
Dvs 10 km ger 6 dagar, halvmara ger 13 dagar, mara ger 26 dagar.
Det är ju givetvis inte vila som gäller men lättare träning och ingen ny tävling
Quote from Funbeat user on 15 April 2011, 12:17Kjell, det var inte dåligt! Imponerande! Jag är jättespänd inför Stockholm Marathon. Har aldrig sprungit ett Marathon förut och du klämmer in två sådana på en vecka. Hur klarar du det mentalt?
Kjell, det var inte dåligt! Imponerande! Jag är jättespänd inför Stockholm Marathon. Har aldrig sprungit ett Marathon förut och du klämmer in två sådana på en vecka. Hur klarar du det mentalt?