Quote from Guest on 15 June 2009, 07:29...tror jag att det skulle kunna kallas. Sprang intervaller i fredags och plötsligt högg det till i baksidan av höger lår - ganska långt ned mot knävecket till. Slutade tokspringa och joggade hem och har inte haft ont i helgen. Igår skulle jag springa lån
...tror jag att det skulle kunna kallas. Sprang intervaller i fredags och plötsligt högg det till i baksidan av höger lår - ganska långt ned mot knävecket till. Slutade tokspringa och joggade hem och har inte haft ont i helgen. Igår skulle jag springa lån
Quote from Funbeat user on 15 June 2009, 07:39Hmm låter som en bristning, vila benet ett par dagar och kör sådan träning som går bra. Så länge det inte gör för ont går det bra att träna. Goda råd från en sjukgymnast som jag hade ett tag när min axel paja 🙂
Hmm låter som en bristning, vila benet ett par dagar och kör sådan träning som går bra. Så länge det inte gör för ont går det bra att träna. Goda råd från en sjukgymnast som jag hade ett tag när min axel paja 🙂
Quote from Elias Engqvist on 15 June 2009, 09:52Låter ung. som då jag körde intervaller 4 dar efter maran förra året. (Jag är smart jag) Jag vilade en vecka sen var det bra!
Låter ung. som då jag körde intervaller 4 dar efter maran förra året. (Jag är smart jag) Jag vilade en vecka sen var det bra!
Quote from Funbeat user on 17 June 2009, 16:30Har själv samma bekymmer. Drog ut på ett softlångpass i måndags efter ca 600 meter "Högg" det till på baksidan av vänster lår. Fick gå/lunka typ 4 km innan jag la av och gick hem.
Ökade löpningen lite väl hastigt i förra vecka, tillskillnad från veckan
Har själv samma bekymmer. Drog ut på ett softlångpass i måndags efter ca 600 meter "Högg" det till på baksidan av vänster lår. Fick gå/lunka typ 4 km innan jag la av och gick hem.
Ökade löpningen lite väl hastigt i förra vecka, tillskillnad från veckan
Quote from Funbeat user on 17 June 2009, 19:57En muskelbristning/sträckning är väl ett av möjliga resultat av överansträngning. Muskelfibrerna har tagit stryk (muskelfibrerna är trasiga lokalt) och behöver vila för att läka ihop. Käka även antiinflammatorisk medicin (ipren eller voltaren eller nåt) o
En muskelbristning/sträckning är väl ett av möjliga resultat av överansträngning. Muskelfibrerna har tagit stryk (muskelfibrerna är trasiga lokalt) och behöver vila för att läka ihop. Käka även antiinflammatorisk medicin (ipren eller voltaren eller nåt) o
Quote from Funbeat user on 18 June 2009, 01:16Okej lite OT, men finns det inget bättre ord?
Hamstringsproblem är när man köper 10 par nya skor och gömmer dem i sin garderob för att ingen annan ska hinna köpa dem. 😀
Svenskt ord för hamstring, någon?
Okej lite OT, men finns det inget bättre ord?
Hamstringsproblem är när man köper 10 par nya skor och gömmer dem i sin garderob för att ingen annan ska hinna köpa dem. 😀
Svenskt ord för hamstring, någon?
Quote from Funbeat user on 18 June 2009, 02:19Baklår brukar funka att kalla det för på svenska. Frågan är om inte ordet hamstring har blivit såpass införlivat i svenskan att det snart kan räknas som svenska... Alla vet ju vad det är i alla fall... Eller?
Biceps femoris, semitendinosus och semimembra
Baklår brukar funka att kalla det för på svenska. Frågan är om inte ordet hamstring har blivit såpass införlivat i svenskan att det snart kan räknas som svenska... Alla vet ju vad det är i alla fall... Eller?
Biceps femoris, semitendinosus och semimembra
Quote from Funbeat user on 18 June 2009, 09:58Skinksträngsproblem?
Skinksträngsproblem?
Quote from Funbeat user on 18 June 2009, 22:25Min bristning i biceps femoris har precis läkt (med lite tur, jag har åtminstone inte ont längre).
Vilade i typ 10 dar sen till sjukgymnasten som rekommenderade Crosstrainer + bencurls och benpress (många reps 25+, låga vikter, ett ben i taget). Många sm
Min bristning i biceps femoris har precis läkt (med lite tur, jag har åtminstone inte ont längre).
Vilade i typ 10 dar sen till sjukgymnasten som rekommenderade Crosstrainer + bencurls och benpress (många reps 25+, låga vikter, ett ben i taget). Många sm
Quote from Funbeat user on 23 June 2009, 22:39Har verkligen muskelbristning enligt era eminenta inlägg. Vilade i 7 dygn från löpningen och testade en softpass ikväll i lågt tempo men smärtan gjorde sig gällande nästa direkt. Dock inte lika illa som för en vecka sedan men ändå.
Det blir att styrketrä
Har verkligen muskelbristning enligt era eminenta inlägg. Vilade i 7 dygn från löpningen och testade en softpass ikväll i lågt tempo men smärtan gjorde sig gällande nästa direkt. Dock inte lika illa som för en vecka sedan men ändå.
Det blir att styrketrä