Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHandla på nätet
You need to log in to create posts and topics.

Nej, att man handlar där det är billigast är väl inte så konstigt egentligen. Men samtidigt vill man ju stötta sin lokala handlare också. Det gör jag med inköp av mindre saker samt reparationer osv. Skiljer 500-700 på tex ett vevparti, 500 på ett par skor

De lokala handlarna tjänsr nästan inget på att sälja prylar, det är montage/service och annat (betalt)arbete de gör de stora vinsterna på.
Köper man prylar av en handlare istf på nätet så går den mesta vinsten till importörer/generalagenter och distributö

På lunchen idag knappade jag in en liten hög med grejjer som jag villeha på http://www.probikekit.com och fick just ett mail att dom skickat grejjerna,, verkar ju bra detta 🙂

Ok Håkan, så nästa gång jag köper ett par löparskor på nätet efter att ha provat dom hos den lokala sportaffären så går jag dit igen och ber dom snöra dom åt mig! 🙂

Nej, du BETALAR dem för att snöra skorna åt dig !

"Så vill man stödja sin lokala handlare skall man inte köpa prylar av dem.
Den som vill stödja sin lokala handlare borde alltså köpa prylarna på nätet och betala handlaren för att montera dem och sedan även för service och underthåll."

Var inte det där e

Jag kan klargöra att handlarna är väldigt trötta på att ha folk & en del andra i butiken som frågar och klämmer o känner.
Det tar deras tid som de kan använda till just att reparera och därmed tjäna pengar.

Knepig balansgång, eftersom priset på en ShimaNOgrupp från Tyskland är det samma som handlaren inpris i Sverige.

Handlaren vill givetvis att folk handlar i butiken och sedan få de till att komma tillbaka med resten av släktens cyklar för reperationer och

Anledningen till min skofråga som tydligen inte du förstod Håkan var att det här handlade om kläder och dom kommer man inte tillbaka och monterar!

Jag har korsett!