Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHandla på nätet
You need to log in to create posts and topics.

Nu ska jag gå ner och irritera min lokala handlare med att köpa lite nya reservdelar. Har han synpunkter på detta ska jag rekommendera honom att bara ha verkstad istället för butik. Troligtvis kommer mitt blonda hår och mitt bländande leende ändå att göra

Finns det inte nån internetverkstad dit du kan skicka delarna för montering?

http://www.lagapunktering.nu

Hej!
Dyrt hos den lokala handlaren, bättre att handla på nätet? Tyvärr är det så att ju mer som säljs över nätet ju dyrare och mindre utbud blir det hos den lokala handlarn. Internet butikerna behöver inte hålla lager utan leverantören skickar direkt till

Jag gjorde en fältstudie idag i den lokala cykelbutiken. På frågan om jag irriterade säljaren genom att vara där och handla grejer svarade han nej.

Han sade förvisso att marginalerna på servicen var bättre än på försäljningen, men å andra sidan fortsatt

Det hade varit väldigt överraskande, om säljaren hade svarat "ja" på frågan som du ställde..;)

Att producenten försöker att få ut så mycket som möjligt på varje marknad är ingen direkt nyhet.
Att generalagenten har sämre marginal är också inte någon direkt nyhet.
Sist i hackordning är handlaren som försöker ta ut ett riktpris som ger rimlig förtjän

Och för att få ta del av och upptäcka den sortens rabatt, måste man ta kontakt med en försäljare på platsen. Precis som ent talare här precis hade gjort. För en andel självorienterande personer är detta steg helt otänkbart.

Min lokala handlare, vilken fö är en släkting sålde en bakväxel till min MTB, av märket som David inte vill kännas vid, för sitt inköpspris för att vara hygglig efter att jag kraschat. Väl hemma kollade jag priset på Cyclecomponents, de visade sig vara et

Idag har jag varit och handlat för drygt 400:- hos mi lokala handlare. Och på köpet fick jag lite tips och ett trevligt bemötande!