Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHandsfree som funkar när man cykl …
You need to log in to create posts and topics.

Tyvärr har jag inte kvar referensen, men det finns studier gjorde på bilförare (erfarna poliser om jag minns rätt) där man filmat deras ögon och vad dom ser samtidigt så att man kan korrelera deras blickrörelser till händelser i trafiken.
Så fort någon bö

Och som flera av oss har sagt, skall man prata så skall man göra det med förstånd. Ligga i en vägren och harva kräver inte så mycket tankekraft... Men de ggr jag behöver korsa vägen eller liknande så kollar jag inte en och två gånger utan tre och fyra.

J

Man får hoppas att bilisterna som passerar en inte lyssnar på radion eller pratar med någon i bilen eller mobilen.....

Petter. Det finns ett antal studer som påvisar detta på bilförare. Men nu var det på cykel TS skulle ha en HF inte när han körde bil. Och jag har inte sett någon studie på cyklister. Vet inte om det finns någon gjord. Och ja det är skillnad mellan att cyk

Är det Insatsstyrkan som har krav på dig att du ska kunna vara tillgänglig dygnet runt?

Samma krav som funbeat har på dig David? 😉

Borde inte förarens beteende förändras av det faktum att den ingår i en studie?

Är inte du i Paris och får en lektion av Team Rynkeby?

De flesta försökspersoner förbättrar sin prestation när de ingår i en studie, så om du har rätt Gazzah så påverkar mobilprat mer än vad försöken visar..

Trodde dock att man hade med sig mobilen i ryggfickan om man råkade ut för haveri.... Tränar man så tränar man .... Är det så viktigt att vara anträffbar eller lyssna på musik får man väl stanna hemma eller köra trainer. (t+)

Petter: Förbättre sin prestation till att köra bil, prata i telefon eller köra cykeln? Höja den ena den andra?

Sen bör var och en få bestämma sig själv för vad är viktigt i livet, ingen annan.