Quote from Guest on 10 February 2013, 15:56Jag står inför ett dilemma. Klassiker, köpa cykel på nätet. Kollar på bikes från tyska ROSE.
Min gamla racer var Specialized - dock dammodell - slopad - och ramstorleken var 54. Var nöjd med storleken även om ramen utifrån uppfattades som rätt petite. RO
Jag står inför ett dilemma. Klassiker, köpa cykel på nätet. Kollar på bikes från tyska ROSE.
Min gamla racer var Specialized - dock dammodell - slopad - och ramstorleken var 54. Var nöjd med storleken även om ramen utifrån uppfattades som rätt petite. RO
Quote from Funbeat user on 10 February 2013, 16:06Alltid den mindre storleken.
Alltid den mindre storleken.
Quote from Funbeat user on 10 February 2013, 16:09Men problemet är att den säger: ramsize 53: 79-81 cm och ramsize 55: 82-84 cm.
Men problemet är att den säger: ramsize 53: 79-81 cm och ramsize 55: 82-84 cm.
Quote from Funbeat user on 10 February 2013, 16:12Alltid lättare att justera en ramstorlek med en styrstam.
Alltid lättare att justera en ramstorlek med en styrstam.
Quote from Funbeat user on 10 February 2013, 16:13Du har nog rätt du!
Du har nog rätt du!
Quote from Funbeat user on 10 February 2013, 16:15Nog?
Nog?
Quote from Funbeat user on 10 February 2013, 16:19Nog.
Lite sur, var sugen på en svinläcker bike till sjysst reapris, men nu finns den inte i min size. Med finfina komponentisar :/ Nu måste jag punga ut pga. satans grenmåttet.
Nog.
Lite sur, var sugen på en svinläcker bike till sjysst reapris, men nu finns den inte i min size. Med finfina komponentisar :/ Nu måste jag punga ut pga. satans grenmåttet.
Quote from Rasmus Olsson on 10 February 2013, 16:23Roses kalkylator litar inte jag på! Den föreslår med ditt grenmått vevarmar på 170 mm. Jag har mycket kortare ben än dig (79) och har 172,5. Du bör ju inte ha kortare vevar än mig, om det inte är en velodromecykel du ska ha ;~)
Som David säger. Alltid de
Roses kalkylator litar inte jag på! Den föreslår med ditt grenmått vevarmar på 170 mm. Jag har mycket kortare ben än dig (79) och har 172,5. Du bör ju inte ha kortare vevar än mig, om det inte är en velodromecykel du ska ha ;~)
Som David säger. Alltid de
Quote from Funbeat user on 10 February 2013, 16:28Nej, jag vill inte ha Shimano men det är inte vad denna diskussion handlar om. Ville helst av allt ha en åsikt av dem som hade kört ROSE. Jag förstår mycket väl att det alltid går smidigare att höja än att "kapa" men olika cykelmärken har helt olika geome
Nej, jag vill inte ha Shimano men det är inte vad denna diskussion handlar om. Ville helst av allt ha en åsikt av dem som hade kört ROSE. Jag förstår mycket väl att det alltid går smidigare att höja än att "kapa" men olika cykelmärken har helt olika geome
Quote from Berit Bengtson on 10 February 2013, 16:55Katja:
Vilke Rose-cykel är det du funderar över?
Och vilken Specialized var det du hade tidigare?
Har du länkar till dem?Varför jag undrar är att istf att jämföra storlekar, som du mkt riktigt skriver,
kan skilja en hel del mellan märken, så är det bätt
Katja:
Vilke Rose-cykel är det du funderar över?
Och vilken Specialized var det du hade tidigare?
Har du länkar till dem?
Varför jag undrar är att istf att jämföra storlekar, som du mkt riktigt skriver,
kan skilja en hel del mellan märken, så är det bätt