Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHar fallit mellan ramarna!
You need to log in to create posts and topics.

Bruse: ?
Menar du Rise i Habenero-diagrammet?

Katja:
Visst är det så att en cykel inte enbart skall passa cyklisten.
Cyklisten bör också tycka att den är snygg!

BILD:http://4.bp.blogspot.com/-B8t_GQEAoAo/URfyrENWZCI/AAAAAAAAEdw/deq2W9wgC_Q/s1600/roseravet.JPG

Svettas villrådighet.

@Fp. David ¤®: Vad är det du ämnar illustrera? Dina oversize-bidons, vyn eller att din cykel är snygg trots att den är i size 61? Lu

Håkan: Mer ett komplement eller förtydligande till den nedre illustrationen.
Sen är det väl även omgivningen som ska tycka cykeln är snyggt också.

Katja: bra att du har hjälp på toa med val av cykel.

Hej Katja,

Jag har samma grenmått som du, mäter 174 och sitter på en 54:a Scott. På gränsen till stort faktiskt trots att jag har marginal kvar enligt tillverkaren. Så jag kommer på nästa ram ta och titta på en mindre storlek. Det jag skulle göra om jag

Dum fråga kanske men har du mailat Roses svenska representanter med dina funderingar? De är mycket trevliga och hjälpsamma och verkar väldigt aktiva på att svara på mail och de forum där de har närvaro (de har en frågetråd på happymtb.org).

De har dessutom ett antal testcyklar de åker runt med på diverse tillställningar.

Stack och reach är bara ett nytt påfund, det tillför inget av värde. 🙂

Det är en himla förmån att ha kunnat diskutera rambyggnad med en världens bästa rambyggare innan han lämnade in. Jag tror inte att han nämnde något om Das Reich eller myrstackar under våra samtal.
R.I.P. Bendt Banani Nielsen

Edit tycker att ni kan få en

Och hur blev han världens bästa rambyggare? Kom du för nära honom så att det blev elektriskt överslag från dig till honom?

Nja, jag är ganska jordnära och numera är han jordbunden.