Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHar längden stor betydelse?
You need to log in to create posts and topics.

Jag försöker komma igång och springa regelbundet, cirka 3 gånger hade jag tänkt.

Jag ska springa tjejmilen i augusti månad. Har sprungit 9 km som längst, men tror absolut jag orkar springa 1 mil.

Jag springer cirka 7 min/km i nuläget. Jag är bara 153

http://www.funbeat.se/life/discussion/show.asp?ThreadID=112642

Jag träffade Musse på Göteborgsvarvet......en sån liten kille.....och så snabb och bra! Knata du på, det ska inte vara ett hinder alls! 🙂
Det finns alla sorter och stilar.

Gå in på marathon.se och klick på träning, fortsätt sedan på "milen" sedan är det bara att välja nivå. LYCKA TILL "det är inte längden som är viktig........"

allt är möjligt. Beror på hur hårt du vill pressa dig;)

Jenny, du skulle bara veta hur många korta tjejer som har sprungit om mig sista milen på Lidingöloppet... Det är inte längden det hänger på utan frekvensen 😉

Hihihi, ja det är en härlig känska när man är kort, knubbig och mycket vältränad att se en lång muskulös ryggtavla i spåret och springa förbi honom och hålla honom bakom sig >:)

Ganska många långdistanslöpare är korta. Faktum är att det är en fördel om man springer långt. Steglängden och frekvensen fungerar ju i symbios för hastigheten så där brukar det inte vara något problem. Skillnaden är oftast att de kortare löparna inte är

Hmm..jag är 168 och väger 57 (och det var ju nästan rätt) men inte är jag snabb för det... 🙂 Måste ju bero på dom där två kilona..?

Men borde inte långa personer kunna ta längre steg och ödsla mindre energi tack vare en vägvinnande stil? Jag som är kort, 160cm och 65kg, måste ju ta fler steg än en som är lång?