Quote from Urban Nilsson on 21 May 2007, 11:39Man vill inte ta för långa steg eftersom benets vinkel då bromsar upp kroppen. Sedan handlar det ju mest om att hålla en hög hastighet under lång tid. Då spelar inte steglängden lika stor roll, det betyder nog mer för en 400 meters löpare som ska maxa und
Man vill inte ta för långa steg eftersom benets vinkel då bromsar upp kroppen. Sedan handlar det ju mest om att hålla en hög hastighet under lång tid. Då spelar inte steglängden lika stor roll, det betyder nog mer för en 400 meters löpare som ska maxa und
Quote from Funbeat user on 21 May 2007, 11:49Aha, tack!!! Det där låter ju fruktansvärt logiskt, när du säger det. Då behöver jag inte sörja (så mycket) för att jag är kort ändå, då är det bara att pinna på och fortsätta ta mina många korta steg 🙂
Aha, tack!!! Det där låter ju fruktansvärt logiskt, när du säger det. Då behöver jag inte sörja (så mycket) för att jag är kort ändå, då är det bara att pinna på och fortsätta ta mina många korta steg 🙂
Quote from Funbeat user on 21 May 2007, 12:22En annan grej är att tjejer ofta har längre ben och killar längre rygg.
Jag har jobbat på stålverk och att ha overaller gjorde för killar gör skillnaden tydlig.
En annan grej är att tjejer ofta har längre ben och killar längre rygg.
Jag har jobbat på stålverk och att ha overaller gjorde för killar gör skillnaden tydlig.
Quote from Karolina Bergsten on 21 May 2007, 14:34inte alla tjejer *blickar ner på mina egna taxben*... 😉
inte alla tjejer *blickar ner på mina egna taxben*... 😉
Quote from Funbeat user on 21 May 2007, 15:10Som sagt, inte alla tjejer ... 🙂
Som sagt, inte alla tjejer ... 🙂
Quote from Jan Lundquist on 21 May 2007, 15:11Inte jag heller 🙂
Inte jag heller 🙂
Quote from Linnea Persson on 21 May 2007, 17:48Precis, inte alla tjejer. När jag började träna på gym för flera år sedan fick jag den inte alls så roliga kommentaren: "oj vilka korta ben du har i förhållande till längden på din kropp". Precis vad en tjej vill höra...
Precis, inte alla tjejer. När jag började träna på gym för flera år sedan fick jag den inte alls så roliga kommentaren: "oj vilka korta ben du har i förhållande till längden på din kropp". Precis vad en tjej vill höra...
Quote from ellen olsson on 21 May 2007, 20:28> Haile GebreSelassie är ju väldigt kort (165?) och spöar Kenyaner så det stänker om det.
Inte Wanjiru... 🙂
Nu är ju i.o.f.s. inte Wanjiru toklång heller... 😉
> Haile GebreSelassie är ju väldigt kort (165?) och spöar Kenyaner så det stänker om det.
Inte Wanjiru... 🙂
Nu är ju i.o.f.s. inte Wanjiru toklång heller... 😉
Quote from Urban Nilsson on 21 May 2007, 20:55Wanjiru är den där nya, unga killen va? Han är otäckt bra. Kommer att sudda ut många rekord i sin framtida karriär.
Wanjiru är den där nya, unga killen va? Han är otäckt bra. Kommer att sudda ut många rekord i sin framtida karriär.
Quote from ellen olsson on 21 May 2007, 20:58Jepp! Han är grym...
För de som inte vet så är han bara 20 år och har redan smaskat till med världsrekord på halvmaran ett antal gånger...
http://en.wikipedia.org/wiki/Samuel_Wanjiru
Jepp! Han är grym...
För de som inte vet så är han bara 20 år och har redan smaskat till med världsrekord på halvmaran ett antal gånger...