Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHar längden stor betydelse?
You need to log in to create posts and topics.

Man vill inte ta för långa steg eftersom benets vinkel då bromsar upp kroppen. Sedan handlar det ju mest om att hålla en hög hastighet under lång tid. Då spelar inte steglängden lika stor roll, det betyder nog mer för en 400 meters löpare som ska maxa und

Aha, tack!!! Det där låter ju fruktansvärt logiskt, när du säger det. Då behöver jag inte sörja (så mycket) för att jag är kort ändå, då är det bara att pinna på och fortsätta ta mina många korta steg 🙂

En annan grej är att tjejer ofta har längre ben och killar längre rygg.
Jag har jobbat på stålverk och att ha overaller gjorde för killar gör skillnaden tydlig.

inte alla tjejer *blickar ner på mina egna taxben*... 😉

Som sagt, inte alla tjejer ... 🙂

Inte jag heller 🙂

Precis, inte alla tjejer. När jag började träna på gym för flera år sedan fick jag den inte alls så roliga kommentaren: "oj vilka korta ben du har i förhållande till längden på din kropp". Precis vad en tjej vill höra...

> Haile GebreSelassie är ju väldigt kort (165?) och spöar Kenyaner så det stänker om det.

Inte Wanjiru... 🙂
Nu är ju i.o.f.s. inte Wanjiru toklång heller... 😉

Wanjiru är den där nya, unga killen va? Han är otäckt bra. Kommer att sudda ut många rekord i sin framtida karriär.

Jepp! Han är grym...

För de som inte vet så är han bara 20 år och har redan smaskat till med världsrekord på halvmaran ett antal gånger...

http://en.wikipedia.org/wiki/Samuel_Wanjiru