Quote from Guest on 22 April 2009, 21:14Springer ungefär 30-50 km i veckan men är otroligt slö med att köra coreövningar som man läser ska vara bra för löpningen. Har ni känt att coreträningen gjort skillnad för er löpning, har ni blivit snabbare, mer uthålliga? Brukar ni köra i anslutning till
Springer ungefär 30-50 km i veckan men är otroligt slö med att köra coreövningar som man läser ska vara bra för löpningen. Har ni känt att coreträningen gjort skillnad för er löpning, har ni blivit snabbare, mer uthålliga? Brukar ni köra i anslutning till
Quote from Funbeat user on 22 April 2009, 21:24Ja! Orkar hålla en bra hållning längre, bara en sån sak är ju värdefullt tycker jag. Sen att jag inbillar mig att jag blivit starkare i löpsteget av core gör mig inte ledsen, fast nu har jag varit lite slö på att gå på lektionerna. *skäms*
Men rent gener
Ja! Orkar hålla en bra hållning längre, bara en sån sak är ju värdefullt tycker jag. Sen att jag inbillar mig att jag blivit starkare i löpsteget av core gör mig inte ledsen, fast nu har jag varit lite slö på att gå på lektionerna. *skäms*
Men rent gener
Quote from Funbeat user on 22 April 2009, 21:42Ja den har hjälpt mig. Orkar hålla uppe kroppen längre och ger mig bättre löpekonomi. Jag kör mkt under vinterhalvåret. Sällan i direkt anslutning till löpning men gärna samma dag. På sommaren är det tyvärr svårare att få till det (iaf för mig. Känns skön
Ja den har hjälpt mig. Orkar hålla uppe kroppen längre och ger mig bättre löpekonomi. Jag kör mkt under vinterhalvåret. Sällan i direkt anslutning till löpning men gärna samma dag. På sommaren är det tyvärr svårare att få till det (iaf för mig. Känns skön
Quote from Funbeat user on 22 April 2009, 21:52Hej, har under en tid kört Nordic Military Traning detta för att bli starkare och det har givet bra resultat. Senaste numret av RW finns det mycket bra övning av syster Kallur som kör mkt Core om du inte har de numret köp det.
http://www.nordicmilitary
Hej, har under en tid kört Nordic Military Traning detta för att bli starkare och det har givet bra resultat. Senaste numret av RW finns det mycket bra övning av syster Kallur som kör mkt Core om du inte har de numret köp det.
Quote from Funbeat user on 23 April 2009, 09:22Har kompletterat mitt gympass och mina löppass med core enligt RW. Vet inte om det direkt har hjälpt min löpning utom att jag verkar kunna bibehålla rätt hållning på längre sträckor och i backar bättre. men det kan ju också bero på att jag har blivit bätt
Har kompletterat mitt gympass och mina löppass med core enligt RW. Vet inte om det direkt har hjälpt min löpning utom att jag verkar kunna bibehålla rätt hållning på längre sträckor och i backar bättre. men det kan ju också bero på att jag har blivit bätt
Quote from Funbeat user on 23 April 2009, 11:12Kör väl inte direkt core, men efter varje löppass blir det 3*30 fållkinvs-situps + 3 * 30 ryggres (den där övningen där man ligger på mage). Upplever att backlöpningen blivit mycket bättre, faller inte fram år med överkroppen längre utan kanköra på uppför
Kör väl inte direkt core, men efter varje löppass blir det 3*30 fållkinvs-situps + 3 * 30 ryggres (den där övningen där man ligger på mage). Upplever att backlöpningen blivit mycket bättre, faller inte fram år med överkroppen längre utan kanköra på uppför
Quote from Funbeat user on 23 April 2009, 12:14Jag är med på ett ABS-pass (= core) på 30 minuter en gång i veckan på mitt gym. Jag har också varit med på Pilates några ggr vilket också är bra coreträning. Jag tror det har hjälpt mig, jag känner mig starkare nu i mage och rygg än vad jag gjort förut oc
Jag är med på ett ABS-pass (= core) på 30 minuter en gång i veckan på mitt gym. Jag har också varit med på Pilates några ggr vilket också är bra coreträning. Jag tror det har hjälpt mig, jag känner mig starkare nu i mage och rygg än vad jag gjort förut oc
Quote from Funbeat user on 23 April 2009, 14:31Jag tränar mycket core och inbillar mig att det är guld för min löpning. Så länge jag orkar hålla buktrycket och därmed hållningen - så länge kan jag springa fort. Så snart jag säckar ihop blir det mycket jobbigare. Det är även super med en stark mittkrop
Jag tränar mycket core och inbillar mig att det är guld för min löpning. Så länge jag orkar hålla buktrycket och därmed hållningen - så länge kan jag springa fort. Så snart jag säckar ihop blir det mycket jobbigare. Det är även super med en stark mittkrop
Quote from Funbeat user on 24 April 2009, 12:11finns åtminstone en studie som påvisar signifikant förbättring av mara-tiden efter core-träning. kommer inte ihåg hur många gånger i veckan eller hur länge, men ett svagt minne sa åtminstone 5 min bättre tid på en mara jmf dom inte körde core.
finns åtminstone en studie som påvisar signifikant förbättring av mara-tiden efter core-träning. kommer inte ihåg hur många gånger i veckan eller hur länge, men ett svagt minne sa åtminstone 5 min bättre tid på en mara jmf dom inte körde core.
Quote from Funbeat user on 24 April 2009, 13:30Svar ja. Har kört core regelbundet i snart ett år, ett pass i veckan. Det märks stor skillnad för mig. Får aldrig den där tröttheten i ryggen i löpningen längre. Kör dock aldrig core samma dag som löpning. Räckte med att testa det en gång för att inte gör
Svar ja. Har kört core regelbundet i snart ett år, ett pass i veckan. Det märks stor skillnad för mig. Får aldrig den där tröttheten i ryggen i löpningen längre. Kör dock aldrig core samma dag som löpning. Räckte med att testa det en gång för att inte gör