Quote from Funbeat user on 27 April 2009, 08:41För mig funkar det bäst att köra Coreträningen innan löppassen..
För mig funkar det bäst att köra Coreträningen innan löppassen..
Quote from Funbeat user on 29 April 2009, 10:16Spännande Jonas. 5 min på en mara säger dock inte så himla mycket. Kan vara väldigt lite eller väldigt mycket. 4:00 eller 4:05 = marginellt, 2:45 eller 2:40 = betydande. Dessutom tränade man core utöver löpning eller som alternativ? Om det var utöver, had
Spännande Jonas. 5 min på en mara säger dock inte så himla mycket. Kan vara väldigt lite eller väldigt mycket. 4:00 eller 4:05 = marginellt, 2:45 eller 2:40 = betydande. Dessutom tränade man core utöver löpning eller som alternativ? Om det var utöver, had
Quote from Funbeat user on 3 May 2009, 22:53Jag har tränat mycket skivstång innan jag började löpträna mer, men sedan friskiskortet har gått ut så märker jag att bålen inte håller alls lika länge som innan, speciellt om jag kör intervaller med lite snabbare tempo. Men det kan ju inte skada att trän
Jag har tränat mycket skivstång innan jag började löpträna mer, men sedan friskiskortet har gått ut så märker jag att bålen inte håller alls lika länge som innan, speciellt om jag kör intervaller med lite snabbare tempo. Men det kan ju inte skada att trän
Quote from Funbeat user on 3 May 2009, 22:53Jag har tränat mycket skivstång innan jag började löpträna mer, men sedan friskiskortet har gått ut så märker jag att bålen inte håller alls lika länge som innan, speciellt om jag kör intervaller med lite snabbare tempo. Men det kan ju inte skada att trän
Jag har tränat mycket skivstång innan jag började löpträna mer, men sedan friskiskortet har gått ut så märker jag att bålen inte håller alls lika länge som innan, speciellt om jag kör intervaller med lite snabbare tempo. Men det kan ju inte skada att trän
Quote from Funbeat user on 3 May 2009, 23:14Nej det tror jag inte, men jag försöker köra det ett par gånger i veckan i alla fall eftersom jag hoppas...
Att jag inte har märkt något kan bero på att jag inte tränat tillräckligt regelbundet / länge och/eller att jag är hyggligt stark i bålen sedan t
Nej det tror jag inte, men jag försöker köra det ett par gånger i veckan i alla fall eftersom jag hoppas...
Att jag inte har märkt något kan bero på att jag inte tränat tillräckligt regelbundet / länge och/eller att jag är hyggligt stark i bålen sedan t
Quote from Funbeat user on 4 May 2009, 11:50Jag måste bara passa på att rekommendera core puls som är en superbra träningsform för mage, bål, balans och leder. Jag kör den på SATS och tycker att jag har förbättrat min hållning, fått en starkare mage och rygg och stärkt mina muskler i knän och fötte
Jag måste bara passa på att rekommendera core puls som är en superbra träningsform för mage, bål, balans och leder. Jag kör den på SATS och tycker att jag har förbättrat min hållning, fått en starkare mage och rygg och stärkt mina muskler i knän och fötte
Quote from Funbeat user on 4 May 2009, 15:40Jag blev ganska besviken på mitt första corepass. Körde det efter att ha arbetat igenom armar, axlar och bröst på gymmet. Var inte så mycket mage som jag hoppats. Några balansövningar, plankan och lite situps. När jag körde det för ett antal år sedan var
Jag blev ganska besviken på mitt första corepass. Körde det efter att ha arbetat igenom armar, axlar och bröst på gymmet. Var inte så mycket mage som jag hoppats. Några balansövningar, plankan och lite situps. När jag körde det för ett antal år sedan var
Quote from Funbeat user on 5 May 2009, 11:47Det här är ett ganska bra bålstabilitetsprogram: http://www.beginnertriathlete.com/cms/Article-detail.asp?Articleid=486
Det här är ett ganska bra bålstabilitetsprogram: http://www.beginnertriathlete.com/cms/Article-detail.asp?Articleid=486
Quote from Funbeat user on 5 May 2009, 12:31Jag körde stabilitetsträning enligt Elphnstons modell (tack Ellinor B för tipset) och den stora skillnaden var att jag kunde springa långt utan att få ont. Jag sprang Markusloppet 50 km trail efter en period med ganska lite löpning och efter en tids envis
Jag körde stabilitetsträning enligt Elphnstons modell (tack Ellinor B för tipset) och den stora skillnaden var att jag kunde springa långt utan att få ont. Jag sprang Markusloppet 50 km trail efter en period med ganska lite löpning och efter en tids envis
Quote from Funbeat user on 5 May 2009, 18:25Tack Zandra ser jättebra ut!
Abs of steel here I come! >:)
Tack Zandra ser jättebra ut!
Abs of steel here I come! >:)