Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHar ni längre vilo-perioder?
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag undrar om de är någon som har viloperioder. Nu menar jag inte att man blev sjuk eller så, utan planerade viloperioder på några dagar, kanske en vecka?

För massor med år sedan läste jag någonstans, kommer inte ihåg var, att de var bra att träna 5-6 v

Jag kör med en dag i veckan utan träning och en vecka av 4 då jag tänar lite mindre. Ex, v1=52km, v2=59km, v3=65km, v4=37km.

Jag drar ner på träningen 7 dagar före ett långlopp och kör endast lätt träning. Sedan brukar jag ta det jättelugnt veckan efter med knappt någon träning alls. Det är alltså loppen som bestämmer när jag ska vila. Det som är över 2 timmar och tillräckligt

Fyraveckorsperioder är ganska vanliga bland triatleter 🙂

Brukar köra på i tre veckor med 50-60 km och den fjärde så blir det 30 km ungefär. Det känns som om det behövs. Vilar 2 dagar i veckan utan träning.

Kör i 10 veckors perioder...tränar 5-6 dagar i veckan (varierat och med olika intensitet) i 10 veckor och sedan tar jag en veckas totalvila (som jag faktiskt är inne i precis just nu by the way!:-)) där jag bara t ex går/cyklar till jobbet men ingen "omby

I princip så kör jag en "vilodag"/vecka, en "soft" vecka/månad och en "soft" månad/år. Eftersom jag har dubbla tävlingssäsonger så försöker jag dela upp mjukismånaden i två delar om ca. 2½ vecka vardera. Jag försöker dock undvika att ta det för lugnt efte

Vad skönt att läsa! Då behöver jag inte ha dåligt samvete för att jag tar de lite lungt i veckan....jag är ju trots allt en vanlig motionär, men ökade på träningen/motionen i oktober förra året. Kroppen känns trött nu, kan vara vår allergi eller/och en ko

Pricipen, fan va sliten jag känner mig jag blir hemma från träningen idag funkar bra;)
eller, nej denna veckan ska jag köra lungt för nu har jag kört hårt så länge, är en annan som är i toppklass;)

Jag tror att det är bra att iaf som vanlig motionär ta det lungt med träningen då och då. Om man t.ex. under en period har det stressigt på jobbet så kanske inte kroppen behöver den extra pressen med en massa träning samtidigt. Då kanske det är bättre med

12