Quote from Guest on 28 January 2010, 14:30http://runningtimes.com/Article.aspx?ArticleID=18642
Harar förstör det idrottsliga, ger orättvisa fördelar, tar glädjen och kampen från tävlandet.
eller
Rekordtagaren springer för det första hela vägen själv. Vidare är det som heltidsarbetande självkla
http://runningtimes.com/Article.aspx?ArticleID=18642
Harar förstör det idrottsliga, ger orättvisa fördelar, tar glädjen och kampen från tävlandet.
eller
Rekordtagaren springer för det första hela vägen själv. Vidare är det som heltidsarbetande självkla
Quote from Funbeat user on 28 January 2010, 14:40Skulle inte gråta om dom försvann...
Skulle inte gråta om dom försvann...
Quote from Jonny Persson on 28 January 2010, 14:43Personligen tycker jag mästerskapsloppen är oerhört mycket roligare att titta på än en rekordjakt med harar.
Personligen tycker jag mästerskapsloppen är oerhört mycket roligare att titta på än en rekordjakt med harar.
Quote from Funbeat user on 28 January 2010, 15:19Hmm jag förstår inte varför det skulle ge osportsliga fördelar? Det är du som springer, ingen annan.
Vem har inte använt en rygg på ett vanligt motionslopp att haka på? Är det en osportslig fördel?
Hmm jag förstår inte varför det skulle ge osportsliga fördelar? Det är du som springer, ingen annan.
Vem har inte använt en rygg på ett vanligt motionslopp att haka på? Är det en osportslig fördel?
Quote from Funbeat user on 28 January 2010, 15:24Roligare utan harar.
Roligare utan harar.
Quote from Funbeat user on 28 January 2010, 15:29Det är klart att det är en stor fördel att, istället för att ligga själv först och ploga luftpelare (som man, rent principiellt, får göra som bäste löpare), ligga efter en hare som gör det jobbet åt en.
Har rekordtagaren verkligen gjort (allt) jobbet sjä
Det är klart att det är en stor fördel att, istället för att ligga själv först och ploga luftpelare (som man, rent principiellt, får göra som bäste löpare), ligga efter en hare som gör det jobbet åt en.
Har rekordtagaren verkligen gjort (allt) jobbet sjä
Quote from Funbeat user on 28 January 2010, 15:51Jag håller helt med mackan.
Jag håller helt med mackan.
Quote from Funbeat user on 28 January 2010, 15:51Instämmer, mycket intressantare utan harar.
Fy fan, man har sett några riktiga skräckexempel på harande genom åren...
Tre exempel:
När man gav sig 17 på att Ingrid Kristiansens 14 år gamla marathonvärldsrekord bara skulle slås, den dimunitiva kenyanskan
Instämmer, mycket intressantare utan harar.
Fy fan, man har sett några riktiga skräckexempel på harande genom åren...
Tre exempel:
När man gav sig 17 på att Ingrid Kristiansens 14 år gamla marathonvärldsrekord bara skulle slås, den dimunitiva kenyanskan
Quote from Jonny Persson on 28 January 2010, 15:58"Vem har inte använt en rygg på ett vanligt motionslopp att haka på? Är det en osportslig fördel? "
Det är inte alls samma sak. En hare är där för att dra bara dig. Att ta en rygg är bara en del av taktiklöpningen som är rolig att utföra/titta på. Jag ka
"Vem har inte använt en rygg på ett vanligt motionslopp att haka på? Är det en osportslig fördel? "
Det är inte alls samma sak. En hare är där för att dra bara dig. Att ta en rygg är bara en del av taktiklöpningen som är rolig att utföra/titta på. Jag ka
Quote from Funbeat user on 28 January 2010, 16:12Visst är det roligt med lopp där det går riktigt fort och kanske t.o.m ett rekord slås. Och i det syftet kanske det kan vara okej med harar.
Men visst hade det varit uppfriskande om en del av gala-loppen (Golden League etc) avgjordes endast mellan de täv
Visst är det roligt med lopp där det går riktigt fort och kanske t.o.m ett rekord slås. Och i det syftet kanske det kan vara okej med harar.
Men visst hade det varit uppfriskande om en del av gala-loppen (Golden League etc) avgjordes endast mellan de täv