Quote from Guest on 1 July 2010, 15:21Jag har alltid haft svårt för att springa i en jämn takt och börjar alltid springa för fort vilket leder till att jag måste sluta mitt i för att gå eftersom jag blir för trött.
Nu måste jag börja satsa lite seriösare på just löpningen eftersom jag ska s
Jag har alltid haft svårt för att springa i en jämn takt och börjar alltid springa för fort vilket leder till att jag måste sluta mitt i för att gå eftersom jag blir för trött.
Nu måste jag börja satsa lite seriösare på just löpningen eftersom jag ska s
Quote from Funbeat user on 1 July 2010, 15:31Det är en fråga som är i stort omöjligt att svara på. Vilken hastighet som är rimlig eller du bör hålla är helt individuellt.
lättast är kanske att springa ute någon gång först och se hur fort du springer tex 3km för att ha något att utgå ifrån. frågar du
Det är en fråga som är i stort omöjligt att svara på. Vilken hastighet som är rimlig eller du bör hålla är helt individuellt.
lättast är kanske att springa ute någon gång först och se hur fort du springer tex 3km för att ha något att utgå ifrån. frågar du
Quote from Funbeat user on 1 July 2010, 15:34är det första gången ? prova på 9km/h
är det första gången ? prova på 9km/h
Quote from Funbeat user on 1 July 2010, 15:35Ja förstår att den skulle vara knepig att svar på. Problemet är ju att jag alltid måste lägga av för att jag går för hårt ut så har ingen koll alls på vad som är "rimligt". Vill gärna orka 5 km till en början i riktigt lågt tempo.
Ja förstår att den skulle vara knepig att svar på. Problemet är ju att jag alltid måste lägga av för att jag går för hårt ut så har ingen koll alls på vad som är "rimligt". Vill gärna orka 5 km till en början i riktigt lågt tempo.
Quote from Funbeat user on 1 July 2010, 15:47Ställ in för långsamt då, men spring ändå 5km. Om det är för lätt kan du öka med 1 km/h nästa gång.
Jag hade samma problem innan jag började springa med pulsklocka. Då såg jag till att ligga på 130 i puls. Det gick så långsamt att jag kunde promenerat om
Ställ in för långsamt då, men spring ändå 5km. Om det är för lätt kan du öka med 1 km/h nästa gång.
Jag hade samma problem innan jag började springa med pulsklocka. Då såg jag till att ligga på 130 i puls. Det gick så långsamt att jag kunde promenerat om
Quote from Funbeat user on 1 July 2010, 19:19Som folk skriver så är det en omöjlig fråga. Är man nybörjare på löpning kanske man måste springa i 5-6 km/h. Eller 9 km/h som nån skrev, men jag som sprungit ett par månader kan inte hålla det tempot nån längre stund.
Välj mellan att växla mellan att g
Som folk skriver så är det en omöjlig fråga. Är man nybörjare på löpning kanske man måste springa i 5-6 km/h. Eller 9 km/h som nån skrev, men jag som sprungit ett par månader kan inte hålla det tempot nån längre stund.
Välj mellan att växla mellan att g
Quote from Funbeat user on 1 July 2010, 20:02Jag har bara sprungit på löpband, blir antagligen ändring efter en tur till Löplabbet dock, och tycker det är riktigt jobbigt o springa för sakta. Blir alldeles för korta steg för mig om jag håller 9km/h. Har efter lite labbande kommit fram till att 12-1
Jag har bara sprungit på löpband, blir antagligen ändring efter en tur till Löplabbet dock, och tycker det är riktigt jobbigt o springa för sakta. Blir alldeles för korta steg för mig om jag håller 9km/h. Har efter lite labbande kommit fram till att 12-1
Quote from Funbeat user on 1 July 2010, 20:18Som syrrans fd sa till mig..."spring inte fort i början,då blir du bara trött o orkar inte...¨gå ut lungt..sen när du är "mitt i",då kan du öka aningen"..Så inled lugnt o småjogga de 3 första kilometrarna..
Som syrrans fd sa till mig..."spring inte fort i början,då blir du bara trött o orkar inte...¨gå ut lungt..sen när du är "mitt i",då kan du öka aningen"..Så inled lugnt o småjogga de 3 första kilometrarna..
Quote from Funbeat user on 1 July 2010, 20:56Tack alla för svar. Kom just hem från löpbandet, sprang 5 km på 33 minuter. Skulle nog klara mer i det tempot men gymmet stängde. Kändes som ett bra tempo iaf.
Dock: jag har alltid haft problem med att få håll. Nu åt jag rejäl lunch vid 15 och sprang vid
Tack alla för svar. Kom just hem från löpbandet, sprang 5 km på 33 minuter. Skulle nog klara mer i det tempot men gymmet stängde. Kändes som ett bra tempo iaf.
Dock: jag har alltid haft problem med att få håll. Nu åt jag rejäl lunch vid 15 och sprang vid
Quote from Funbeat user on 1 July 2010, 20:58Kan det vara hållningen? Att du inte rätar på dig när du springer?
Kan det vara hållningen? Att du inte rätar på dig när du springer?