Quote from Funbeat user on 2 July 2010, 07:59Skaffa en pulsklocka och spring efter den. Räkna ut dina pulszoner och håll dig inom zon 3. När du kommit igång och kört ett tag så kan du börja variera lugna pass med lite snabbare (uppe i zon 4). Du kommer snart upptäcka att du kan öka farten, men ändå
Skaffa en pulsklocka och spring efter den. Räkna ut dina pulszoner och håll dig inom zon 3. När du kommit igång och kört ett tag så kan du börja variera lugna pass med lite snabbare (uppe i zon 4). Du kommer snart upptäcka att du kan öka farten, men ändå
Quote from Funbeat user on 2 July 2010, 09:14När jag får håll hjälper det oftast med att jag tar ett par djupa andetag. Tror att jag får håll för att jag glömmer bort att andas ordentligt? Det brukar hjälpa åtminstone. =)
När jag får håll hjälper det oftast med att jag tar ett par djupa andetag. Tror att jag får håll för att jag glömmer bort att andas ordentligt? Det brukar hjälpa åtminstone. =)
Quote from Funbeat user on 2 July 2010, 09:49Att få håll är nog ett vanligt problem i början. Jag tror säkert att det blir bättre med tiden.
Att få håll är nog ett vanligt problem i början. Jag tror säkert att det blir bättre med tiden.
Quote from Funbeat user on 2 July 2010, 13:45Som Lars sade. Haka inte upp dig på håll. Jag fick det i början när jag sprang 5km i 6:00-tempo(10km/h), sedan efter en period försvann det helt. Tror mer på att det hänger ihop med kroppens vana av att göra samma monotona rörelse en längre period snarare
Som Lars sade. Haka inte upp dig på håll. Jag fick det i början när jag sprang 5km i 6:00-tempo(10km/h), sedan efter en period försvann det helt. Tror mer på att det hänger ihop med kroppens vana av att göra samma monotona rörelse en längre period snarare
Quote from Funbeat user on 2 July 2010, 14:09Tack allihop! Vad bra att forumet finns (L)
Tack allihop! Vad bra att forumet finns (L)
Quote from Funbeat user on 2 July 2010, 18:21Annika,joggar du/ni verkligen på löpband NU,mitt i sommar´n..? Eller du bara undrar ändå....?
Annika,joggar du/ni verkligen på löpband NU,mitt i sommar´n..? Eller du bara undrar ändå....?
Quote from Funbeat user on 2 July 2010, 18:24Mikael: Ja, kanske låter konstigt. men är ju ingen van löpare och måste försöka hitta ett tempo för att se hur mkt jag orkar. Kör jag direkt i spåret springer jag för fort på en gång. Därför tänker jag köra löpbandet någon vecka till och hitta "mitt" temp
Mikael: Ja, kanske låter konstigt. men är ju ingen van löpare och måste försöka hitta ett tempo för att se hur mkt jag orkar. Kör jag direkt i spåret springer jag för fort på en gång. Därför tänker jag köra löpbandet någon vecka till och hitta "mitt" temp
Quote from Funbeat user on 2 July 2010, 18:47Köp en klocka med GPS eller fotpod som piper irriterande när du springer för fort.
Köp en klocka med GPS eller fotpod som piper irriterande när du springer för fort.
Quote from Funbeat user on 2 July 2010, 20:03Annika: Jag fick rådet inför min 1:a mil att...inte springa för fort i början,för då orkar du inte...utan öppna"lätt" de 3 första kilometrarna..Jag joggar bara för att det är skönt,ja jagar inga tider..ändå har jag lubbat i precis 20 år,sen lumpen...(som
Annika: Jag fick rådet inför min 1:a mil att...inte springa för fort i början,för då orkar du inte...utan öppna"lätt" de 3 första kilometrarna..Jag joggar bara för att det är skönt,ja jagar inga tider..ändå har jag lubbat i precis 20 år,sen lumpen...(som
Quote from Funbeat user on 2 July 2010, 20:26Allvarligt så tänkte jag tanken, "löpband" i morse, "luftkonditionering" ...
Allvarligt så tänkte jag tanken, "löpband" i morse, "luftkonditionering" ...