Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonHelsingborg triathlon
You need to log in to create posts and topics.

Tack för svaret:) Ja då får det bli så!

Nu blev det tri i allmänhet...
Ska man tävla under året måste man ha licens och köra tävlingsklass alla tävlingar?

Jag har inga tävlingsambitioner men ser att vissa lopp bara har kort/sprint som motion och jag vill ha distans.

Anders. Du behöver inte alltid köra tävlingsklass. Dock ska man hålla sig till sanktionerade tävlingar, som Helingsborgs triathlon eller andra tävlingar i förbundets kalender, om man har licens. Allt enligt reglementet som jag ofta läser så här på kvällsk

För att få deltaga i tävlingsklass krävs att du tillhör en förening som är ansluten till Svenska Triathlonförbundet, samt att du löst tävlingslicens.

Genom tävlingslicensen är du olycksfallsförsäkrad i FOLKSAM vid träning och tävling. Deltagare i motions

Jag är medlem i en klubb och har tävlingslicens. Jag kanske är trög men får jag inte vara med i motionsklass då?, samt kanske inte deltaga i mindre tävlingar?

Tack på förhand!

Jovisst motionsklass, seniorklass och om det finns ålderklass där du passar in kan du även välja den! Och alla tävlingar förstås. Du får dock inte tävla i någon damklass!

Edit: La till lite...

Jag kommer köra cykelsträckan i morgon Torsdag 7 Juli. De som vill hänga på är välkomna. Sen kommer jag köra den ungefär varannan dag lite beroende på väder fram tills tävlingsdag. Dock ej denna helgen då jag ska simma i Vansbro.

Skicka PM eller anmäl er

Just nu är vi uppe i 239 anmälda och imorgon klockan 24 så går ordinarie anmälningstid ut och därefter gäller förhöjd avgift.
Den förhöjda avgiften gäller även de som anmält sig men ej ännu betalt.

Anmälan är dock öppen fram tills tävlingsdagen och oavse

Se nedan

Hittills är 301 anmälda till tävlingen varav 224 har betalat vilket betyder att anmälan fortfarande är öppen MEN den som nu först betalar är garanterad en plats, när den 300e deltagaren har betalt så är det fullt, 300 är en ABSOLUT gräns som tyvärr inte g