Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHelt ny på detta med cykelsport. …
You need to log in to create posts and topics.

Jag har precis börjat intressera mig för cykling, och då menar jag något annat än den kärringhonda jag cyklat på de senaste somrarna. Förra året tog jag mig visserligen 30 mil på den, men ändå.

Har ni några tips på bra svenska sajter om cykling?
Finns d

Först vill vi veta, vad för sorts cykling har du tänkt dig? Cykla snyggt, snabbt på asfalt, bökigt i skogen, semestra på grus, cykla långt till Europa? det är avhängt av vad för sorts cykel du ska ha.

Det går inte att få en traktor å en sportbil i samma

Sen ska man läsa allt vad nån skriver innan jag svarar...

Vättern, då ska du ha en räcer, en landsvägscykel.

Inför årets VR tog alla startplatser slut på nån vecka eller två tror jag. Så det gäller verkligen att vara snabb! Men i maj så är det öppet för

Jag hade väl kommit ungefär så långt så att jag förstår att jag borde satsa på en racer. Men sen finns det ju ungefär en miljon olika märken och modeller och då jag inte har någon koll på vad det är jag ska kolla efter så blir jag mest förvirrad av alla o

Börja med din budget, hur pengar pengar har du att lägga på en cykel? Räkna med minst 14 för en bra. Glöm inte nästan 10 till för kläder, grejer å pryttlar, som du tyvärr måste ha (hjälm, skor kläder, minimalt med verktyg, pump flaskställ....). Om du ska

Då jag är student och inte världens rikaste sådan så vore det ju ett stort plus ifall cykeln inte var alltför dyr, vilket var en av anledningarna till att jag funderade på att köpa något begagnat. Men eftersom jag inte riktigt vågar köpa något begagnat ef

Hej, du har Ölandsrundan (12 och 6 mil) samt Skansentrampen (24 och 7 mil.)

Vill du ha proffesionell hjälp i Kalmar kan jag rekommendera http://www.adelgatans-cykel.se/ . De säljer bla Focus cyklar.
Sedan har du sportsson i Kalmar, de har flera olika

14 tkr för en bra cykel ? du yrar Bruse...

@ Johanna
Racer finns som mer komfort-inriktad( upprätt sittställning) och ner till ren racer ( liggandes dubbelvikt ) 🙂

Självklart ska du kräva om du köper ny hoj att dom hjälper dej med inställning av cyk

Eftersom du har liten budget är nog ett beg. köp bäst. Förutom en lägre kostnad, lär du dig mer om cykeln. Om du tröttnar på cyklingen, har du inte lagt ut en massa pengar. Tänk på cyklar har en dåligt andrahandsvärde.

Jag tror inte du ska vara så orolig

Åk till Arne (Öster Cykel i Jönköping). Ring innan så har han säkert plockat fram något lämpligt.