Quote from Rasmus Olsson on 5 February 2012, 15:42P-AL, nja, jag tänkte inte på begagnat. Men kan du verkligen få en bra räcer för under 14, så grattis!
Vad gäller tillbehören, så börja räkna. Vad kostar reservslangar, pump, däckjärn, litet multiverktyg, sadelväska, flaskor, cykelskor, strumpor, byxor,
P-AL, nja, jag tänkte inte på begagnat. Men kan du verkligen få en bra räcer för under 14, så grattis!
Vad gäller tillbehören, så börja räkna. Vad kostar reservslangar, pump, däckjärn, litet multiverktyg, sadelväska, flaskor, cykelskor, strumpor, byxor,
Quote from Funbeat user on 5 February 2012, 16:50Jag tycker också att 24 k för cykel och tillbehör för en nybörjare låter lite väl saftigt. Så jag gjorde som Bruse sa och slängde med några ytterligare prylar, förutom de han skrev om. Priserna tog jag från bikebuster.se och valde inte de billigaste alter
Jag tycker också att 24 k för cykel och tillbehör för en nybörjare låter lite väl saftigt. Så jag gjorde som Bruse sa och slängde med några ytterligare prylar, förutom de han skrev om. Priserna tog jag från bikebuster.se och valde inte de billigaste alter
Quote from Funbeat user on 5 February 2012, 17:23Tack för alla tips och råd, var verkligen välbehövt! 🙂
Var in på sportson här i kalmar idag och fick jättebra hjälp!
Han som jobbade där verkade ha väldigt bra koll på allt och trodde att det skulle gå att få fram en cykel för strax under 10 som gott oc
Tack för alla tips och råd, var verkligen välbehövt! 🙂
Var in på sportson här i kalmar idag och fick jättebra hjälp!
Han som jobbade där verkade ha väldigt bra koll på allt och trodde att det skulle gå att få fram en cykel för strax under 10 som gott oc
Quote from Rasmus Olsson on 5 February 2012, 17:28Tack Lars. Även om jag överdrev, så blir det en saftig summa som det är lätt att glömma bort.
Tack Lars. Även om jag överdrev, så blir det en saftig summa som det är lätt att glömma bort.
Quote from Funbeat user on 5 February 2012, 18:54En sak som ingen nämnt är hjul. De hjul som sitter på de billiga märkescyklarna gör ingen glad. Till Scott speedster modellerna följer det med Alexhjul som är riktigt riktigt tunga. 3.184 gram inkl kassett och de Conti Ultrasportdäcken som följer med. Nik
En sak som ingen nämnt är hjul. De hjul som sitter på de billiga märkescyklarna gör ingen glad. Till Scott speedster modellerna följer det med Alexhjul som är riktigt riktigt tunga. 3.184 gram inkl kassett och de Conti Ultrasportdäcken som följer med. Nik
Quote from Funbeat user on 6 February 2012, 10:43Det är viktigt med hjul, men det kan man köpa till efter tex ett år när man vet att man tänker fortsätta cykla. Då uppskattar man dem bättre och märker skillnaden tydligare. Det gamla hjulparet kan man då använda till tex trainern.
Det är viktigt med hjul, men det kan man köpa till efter tex ett år när man vet att man tänker fortsätta cykla. Då uppskattar man dem bättre och märker skillnaden tydligare. Det gamla hjulparet kan man då använda till tex trainern.
Quote from Rasmus Olsson on 6 February 2012, 10:59Köper du nya hjul för några tusen, ja då är räcern uppe i 14 tusen direkt.
Köper du nya hjul för några tusen, ja då är räcern uppe i 14 tusen direkt.
Quote from Funbeat user on 6 February 2012, 11:00Vad gäller kostnadsfrågan så kan man vända på det och fråga sig vad man inte klarar sig utan. Men inte behöva köra med blomkruka och träskor...
Cykel 12000 SEK (pruta till dig flaskor, flaskhållare, cykelväska, reservslangar och all du kan komma på)
Skor
Vad gäller kostnadsfrågan så kan man vända på det och fråga sig vad man inte klarar sig utan. Men inte behöva köra med blomkruka och träskor...
Cykel 12000 SEK (pruta till dig flaskor, flaskhållare, cykelväska, reservslangar och all du kan komma på)
Skor
Quote from Funbeat user on 6 February 2012, 11:25Om vi tar Lars lista. Som ser rimlig ut som ett första steg in i träsket.
Skor tex. är väldigt stor skillnad på i pris. Mina "SIDI ER2" kostar ca 2600:- Men för en tusing får man bra skor skulle jag tro. Inte lika bra som mina förståss. Å inte lika snygg
Om vi tar Lars lista. Som ser rimlig ut som ett första steg in i träsket.
Skor tex. är väldigt stor skillnad på i pris. Mina "SIDI ER2" kostar ca 2600:- Men för en tusing får man bra skor skulle jag tro. Inte lika bra som mina förståss. Å inte lika snygg
Quote from Funbeat user on 6 February 2012, 13:20Körde rätt många år på en för stor cykel med ramväxlar (inköpt för 2000), iförd vanliga shorts, funktionströja och sneakers. Lyckades t o m hålla över 30 i snitt på ett motionslopp, alldeles själv.
Men det är givetvis roligare och enklare med vettiga pry
Körde rätt många år på en för stor cykel med ramväxlar (inköpt för 2000), iförd vanliga shorts, funktionströja och sneakers. Lyckades t o m hålla över 30 i snitt på ett motionslopp, alldeles själv.
Men det är givetvis roligare och enklare med vettiga pry