Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHelt ny på detta med cykelsport. …
You need to log in to create posts and topics.

Hej!

Har det blivit någon cykel än Johanna? Titta gärna lite extra vilka hjul som sitter på cykel..dom utgör en ganska stor vikt hur roligt det blir på cykeln!
Tycker att ROSE PRO SL-2000 är en prisvärd cykel och även någon RED ROSE dam-modell:( http://

Om man har ambitionen att köra en del motionslopp bör väl funktionen gå före flashiga detaljer? Jag skulle iallafall se till att den är lagom bekväm, RULLAR bra och är driftsäker innan jag flashar på med det dyraste i tillbehör/komponenter. De hjul som fö

Det är imponerande med råd om att handla på nätet när vederbörande har knappt en aning om vad h*n vill köpa eller vilken utrustning som bör införskaffas.
Kontakta en cykelklubb i din närhet så finns det oftast någon som kan hjälpa dig.

Börja med en begagnad cykel för 4-6000 kr. Det funkar alldeles utmärkt för motionslopp och Vätternrundan. Om du inte redan har det, så skor, korta byxor och en cykeltröja. Sedan kan man gott använda sådant man redan har hemma.

Mina två första Vätternrund

DAVID: Jag antar att skiten du precis kastade var på mig..men jag är ganska påläst och framför allt har provat en hel del cyklar men tycker ändå att det är kul med lite respons från andra innan jag köper. Men du brukar ju vilja ge dig in i pajkastning var

Det finns åtskilliga i denna tråden som tycker att "noviser" ska handla på nätet. Du är kanske en av dom?

Hejsan

Jag kan ge min egen nybörjar erfarnhet på detta, steg ett var att identifiera mitt behov och typ av cykel. I ditt fall har jag förstått att det är racer som gäller.

Steg två var att börja jaga på blocket, hade ännu inte hittat cykelspecifika for

Nja..tycker väl att det är både för och nackdelar med nät handel. Du tappar ju den servicen att bara åka in när du behöver hjälp med cykel men å andra sidan så kan man nog få den hjälpen ändå och kanske få en lite mer utrustad cykel för samma pengar på nä

Men det gäller ju att veta vad man ska titta efter. Tycker Davids förslag är bra.

Alltid värt att tänka på, köper du cykel i butik kan du alltid fråga om hjälp, råd och tips. I många affärer ingår också fri service (exklusive delar) antingen under en viss period av ett, två eller flera år, eller hela cykelns livstid.

Det är värt en he