Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej, är helt ny här så vi får se hur detta går.
Jo det är så att jag köpte mina allra första löparskor i våras, aldrig löptränat förut. Sprang regelbundet under vår/sommar, kunde springa en mil utan att stanna.
Men så anmälde ja mej till varvet, och tänk

Varför osteopat?

Det ska du kunna fixa. Jag brukar säga att om man behärskar 15 km så är man safe för distansen, även om det rekommenderas att få in något eller några ännu längre pass. Se till att träna styrka parallellt med löpningen också så att du minskar risken för ny

Jag anser att om du redan tagit dig 15 km vid ett tillfälle har du kommit tillräckligt långt för att klara av Göteborgsvarvet. Löpning är till stor del en mental sport.

Har du för tillfället en imbalans i kroppen som gör löpning olämpligt finns det andra

Anledning till osteopat va väl att jag först fick diklofenak utskrivet av läkare, sprang inte på ca två veckor. Sen provade jag försiktigt men fick vända efter ca 2 km, blev då både arg och frustrerad så ja ringde direkt till en osteopat som jag varit hos

Fick förresten rekommendation om att bygga muskler kring knäna, ska dessutom cykla nån gång i veckan för att hålla igång.

Jag bor i Årjäng, västra värmland

Det viktiga för dej är att ta det lugnt när du börjar att trappa upp träningen. Det är bättre att du inte överanstränger dej igen, än att du spänner bågen för hårt och går sönder, igen.

Tänk på att träna allsidigt. Och när du löptränar, gör det gärna på

Varför inte ge det hela lite tid? Löpning är ett över-långtidsprojekt. Om man snörde på sig skorna första gången i våras, så är det nu ~6 månader senare rimligt att man kan springa cirka 8 km i bra form, på ett hållbart sätt, i bra fart (4.45/km). Allt an

I stort sett all löpning jag gjort har varit på grus samt skogsstigar. Har en slinga som är ca 8km i direkt anslutning till mitt hus som går in i skogen.

Förstår ju nu att jag blev kanske lite för ivrig, ville mer och mer..men jag är ju mest orolig för h

Jag tycker du skall försöka undvika stress. Du skulle kunna åka till varvet med inställningen att börja sist i ditt led och bara ta det lugn. Gå mycket vid varje vätskestation och se det som vandring typ.

Har du tagit det försiktigt och blivit bättre fr

12