Quote from Guest on 29 August 2007, 10:07Hej! Ny medlem och detta är första inlägget. Nu är det nog många som inte tycker att jag är riktigt klok...(långt inlägg)..ska tillägga att jag har lite träningsvärk kvar efter tjejmilen:-)
Joggade tjejmilen efter tränat bara 10 gånger, började i juli.
Hej! Ny medlem och detta är första inlägget. Nu är det nog många som inte tycker att jag är riktigt klok...(långt inlägg)..ska tillägga att jag har lite träningsvärk kvar efter tjejmilen:-)
Joggade tjejmilen efter tränat bara 10 gånger, började i juli.
Quote from Funbeat user on 29 August 2007, 10:17Vad är det du vill komma i form till?
Millopp, halvmara eller marathon eller "bara" komma iform?
Det finns ju en massa olika program man kan följa eller göra en mix som passar en själv, men de skiljer sig ju lite beroende på vilken distans man satsar mo
Vad är det du vill komma i form till?
Millopp, halvmara eller marathon eller "bara" komma iform?
Det finns ju en massa olika program man kan följa eller göra en mix som passar en själv, men de skiljer sig ju lite beroende på vilken distans man satsar mo
Quote from Funbeat user on 29 August 2007, 10:21Som sagt vart vill du? Ett visst lopp, eller ett sträckmål elller tidsmål?
Om du fixade att jogga hela milen så nej, du behöver inte lägga dig på nybörjarnivåerna, utan ta ett mer avancerat program och gå in ungefär där du klarar det, du måste inte börja
Som sagt vart vill du? Ett visst lopp, eller ett sträckmål elller tidsmål?
Om du fixade att jogga hela milen så nej, du behöver inte lägga dig på nybörjarnivåerna, utan ta ett mer avancerat program och gå in ungefär där du klarar det, du måste inte börja
Quote from Camilla Höög on 29 August 2007, 10:27Marathon.se har många program beroende på vad man siktar på.
Personligen så tycker jag att man bör köra 3 löppass/vecka á minst 30 minuter. Vilken belastning du sedan har på passen beror på var du ligger träningsmässigt. När du sedan blir mer tränad så ök
Marathon.se har många program beroende på vad man siktar på.
Personligen så tycker jag att man bör köra 3 löppass/vecka á minst 30 minuter. Vilken belastning du sedan har på passen beror på var du ligger träningsmässigt. När du sedan blir mer tränad så ök
Quote from Funbeat user on 29 August 2007, 10:27Åh så kul med svar!
Jag vill:
1. Komma i ännu bättre form, har inte tränat kondition förut. Få en jättebra kondition, starkt hjärta (har gått ner drygt 15 Kg, har bra fett% nu)
2. Komma under 50 minuter på Tjejmilen nästa år
3. Vara med i Halvmaran o
Åh så kul med svar!
Jag vill:
1. Komma i ännu bättre form, har inte tränat kondition förut. Få en jättebra kondition, starkt hjärta (har gått ner drygt 15 Kg, har bra fett% nu)
2. Komma under 50 minuter på Tjejmilen nästa år
3. Vara med i Halvmaran o
Quote from Funbeat user on 29 August 2007, 10:29Shit, Lingling, ÄR jag ingen nybörjare längre?? F-n vad kul!!
Shit, Lingling, ÄR jag ingen nybörjare längre?? F-n vad kul!!
Quote from Funbeat user on 29 August 2007, 10:39ja och nej ... jag började springa förra året och känner mig som nybörjare fortfarande på en del sätt, men samtidigt ligger varken du eller jag uppenbarligen på den där nivån "Börja med att gå en rask promenad , spring/jogga en minut då och då" eller hur?
ja och nej ... jag började springa förra året och känner mig som nybörjare fortfarande på en del sätt, men samtidigt ligger varken du eller jag uppenbarligen på den där nivån "Börja med att gå en rask promenad , spring/jogga en minut då och då" eller hur?
Quote from Funbeat user on 29 August 2007, 12:20Du är uppenbarligen ingen nybörjare om du kan springa en mil på dryga timmen.
Tvärtom har du kommit ganska långt på vägen mot sub 50 på milen tycker jag. Målet är absolut realistiskt.
Personligen skulle jag rekommendera att du springer tre gånger i veck
Du är uppenbarligen ingen nybörjare om du kan springa en mil på dryga timmen.
Tvärtom har du kommit ganska långt på vägen mot sub 50 på milen tycker jag. Målet är absolut realistiskt.
Personligen skulle jag rekommendera att du springer tre gånger i veck
Quote from Funbeat user on 29 August 2007, 13:55Angående att öka sin träningsmängd med 10% har jag läst att Camilla Porssman skrivit: "Man ska inte öka sin träningsmängd med mer än 10% i taget. Naturligtvis inte en ökning varje vecka, utan man ska låta kroppen vänja sig vid den ökade mängden innan man
Angående att öka sin träningsmängd med 10% har jag läst att Camilla Porssman skrivit: "Man ska inte öka sin träningsmängd med mer än 10% i taget. Naturligtvis inte en ökning varje vecka, utan man ska låta kroppen vänja sig vid den ökade mängden innan man
Quote from Funbeat user on 29 August 2007, 14:25Procentsatser är riktmärken och ingen gud. Det viktiga i sammanhanget är att du inte kastar dig ut och toktränar utan lugnt och metodiskt ökar distansen. Vissa kan säkert öka från 10 km till 15 km från en vecka till en annan medans det kan ta en månad för
Procentsatser är riktmärken och ingen gud. Det viktiga i sammanhanget är att du inte kastar dig ut och toktränar utan lugnt och metodiskt ökar distansen. Vissa kan säkert öka från 10 km till 15 km från en vecka till en annan medans det kan ta en månad för