Quote from Guest on 20 April 2011, 14:12jag sysslar med de flesta extremsporter och förstår vad man behöver för skydd när man utövar dom. när jag paddlar forskajak använder jag så klart hjälm o flytväst. jag kör med hjälm när jag cyklar downhill.
men jag kan inte förstå detta hjälmtvång vid täv
jag sysslar med de flesta extremsporter och förstår vad man behöver för skydd när man utövar dom. när jag paddlar forskajak använder jag så klart hjälm o flytväst. jag kör med hjälm när jag cyklar downhill.
men jag kan inte förstå detta hjälmtvång vid täv
Quote from Funbeat user on 20 April 2011, 14:22Testa kasta dig av cykeln i 60 km/h.
Edit: Man ser på slow motion att huvudet slår i asfalten
http://www.youtube.com/watch?v=7p1-gCNldUc
Testa kasta dig av cykeln i 60 km/h.
Edit: Man ser på slow motion att huvudet slår i asfalten
Quote from Funbeat user on 20 April 2011, 14:22Ser definitivt vitsen med hjälm vid lvg-cykling. Framför allt efter att ha sett hur min hjälm såg ut efter att jag vid en vurpa fick smaka asfalt.
Om du inte vill ha hjälmtvång vid lvg, varför tycker du det är befogat vid t.ex. kajakpaddling???
Ser definitivt vitsen med hjälm vid lvg-cykling. Framför allt efter att ha sett hur min hjälm såg ut efter att jag vid en vurpa fick smaka asfalt.
Om du inte vill ha hjälmtvång vid lvg, varför tycker du det är befogat vid t.ex. kajakpaddling???
Quote from Funbeat user on 20 April 2011, 14:24De som har något att skydda brukar oftast välja att göra så.
De som har något att skydda brukar oftast välja att göra så.
Quote from Funbeat user on 20 April 2011, 14:30Trolleritrollera!
Trolleritrollera!
Quote from Funbeat user on 20 April 2011, 14:31Så är det nog KB.
Så är det nog KB.
Quote from Camilla Höög on 20 April 2011, 14:33Inlägget visar just på vitsen med att skydda skallen 😉
Det borde så klart vara hjälmtvång under all form av cykling. Även om man själv inte kör omkull så finns det såna där som inte vill ha hjälm som är ute och cyklar.
Inlägget visar just på vitsen med att skydda skallen 😉
Det borde så klart vara hjälmtvång under all form av cykling. Även om man själv inte kör omkull så finns det såna där som inte vill ha hjälm som är ute och cyklar.
Quote from Funbeat user on 20 April 2011, 14:39Jag hade gärna haft mc-ställ om det inte var så osmidigt, tungt och varmt.
Jag hade gärna haft mc-ställ om det inte var så osmidigt, tungt och varmt.
Quote from Rasmus Olsson on 20 April 2011, 14:54Det är bara de som inte har nåt att skydda, som inte har hjälm. Vi med förstånd, har förstånd att skydda vårt förstånd, och använder därför hjälm.
Det är bara de som inte har nåt att skydda, som inte har hjälm. Vi med förstånd, har förstånd att skydda vårt förstånd, och använder därför hjälm.
Quote from Funbeat user on 20 April 2011, 15:08Även om hjälmar inte går i flera bitar har jag hellre vissa repor på hjälmen än på huvudet ...
Även om hjälmar inte går i flera bitar har jag hellre vissa repor på hjälmen än på huvudet ...