Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelhjälmtvång vid tävlingar
You need to log in to create posts and topics.

robert carlsson du behöver hjälm mot hackspett!

BILD:http://happypics.zapto.org/albums/userpics/10053/Troll_nicht_fuettern_gruen.png

"robert", du förstår i alla fall att du måste ha cykel om du ska tävla i just cykling? Varför tycker du inte att DET är diskriminerande, för det måste du ju inte i kajak?

mso 😉

Jag vill INTE cykla med folk som inte har hjälm.
Jag vill inte riskera hjälmlösa människors hälsa i onödan, vill inte att någon skall bli ett gurglande kolli, när det hade kunnats undvikas.

Robert;
Misstänker att jag har mer erfarenhet av extremsporter ä

vilken kul diskussion det blev. självklart är hjälm bra men tycker att det ska va upp till var och en. jag använder hjälm när jag tycker att det behövs. i förra inlägget syftade jag på en total ofarlig tävling om fem mil på asfalt o små grusvägar. ute på

KYBMSUYLWYTA = Keep Your Big Mouth Shut Until You Learn What You Talking About.

Jag tycker att bilbälteslagen är onödig !!

Bilbälterna behövs ju bara när man krockar, - hur ofta krockar man ?
för det mesta är de helt onödiga.

För att inte tala om airbagar, -hur många har använt en sådan? Inte många 😉

Trots att det är förbjudet att köra bil med alkohol i kroppen, tycker du - om du nu har åldern inne och också lyckats lära dig köra bil - att det är helt okej att köra samma sträcka rattfull, för vägen är ju SÅÅÅÅ ofarlig och du kör ju SÅÅÅ försiktigt och

Först av allt: Jag kan förstå att det är hjälmtvång i situationer där man cyklar i klungor, aggressivt och med små marginaler. Samtidigt är detta bara en liten minoritet av allt cyklande i Sverige. Det kan därför vara värt att begrunda följande också:

1.