Quote from Funbeat user on 21 April 2011, 08:55FK verkar annars höja sin servicenivå.
FK verkar annars höja sin servicenivå.
Quote from Funbeat user on 21 April 2011, 09:3220 % av världen befolkning är idioter ( jämn fördelat över hela världen )
Samhället måste även ta han om de som inte är helt kapabla till detta själva.
Man kan inte tillåta att hjälmlösa cyklister och rökare ligger och självdör på gatan, bara för att de
20 % av världen befolkning är idioter ( jämn fördelat över hela världen )
Samhället måste även ta han om de som inte är helt kapabla till detta själva.
Man kan inte tillåta att hjälmlösa cyklister och rökare ligger och självdör på gatan, bara för att de
Quote from Funbeat user on 21 April 2011, 09:35Skyddar verkligen den där lilla plastbiten på huvudet? Varför måste jag ha kraftigare hjälm när jag kör moppe?
Skyddar verkligen den där lilla plastbiten på huvudet? Varför måste jag ha kraftigare hjälm när jag kör moppe?
Quote from Funbeat user on 21 April 2011, 10:42Du vill inte frysa om öronen på moppen.
Du vill inte frysa om öronen på moppen.
Quote from Funbeat user on 21 April 2011, 10:49...som jag undrat! 😀
...som jag undrat! 😀
Quote from Funbeat user on 21 April 2011, 10:57Ur ett makroperspektiv är hjälmtvång (och bilbälten) till för att skydda oskyldiga skattebetalare från dyra behandlingsräkningar när nån behöver lång och kostsam behandling pga avsaknad av hjälm.
Ur ett mikroperspektiv är hjälmtvånget till för att skydda
Ur ett makroperspektiv är hjälmtvång (och bilbälten) till för att skydda oskyldiga skattebetalare från dyra behandlingsräkningar när nån behöver lång och kostsam behandling pga avsaknad av hjälm.
Ur ett mikroperspektiv är hjälmtvånget till för att skydda
Quote from Funbeat user on 21 April 2011, 11:03...och så vill försäkringsbolagen minska sina utgifter.
...och så vill försäkringsbolagen minska sina utgifter.
Quote from Funbeat user on 21 April 2011, 11:11robert carlsson>> Själv kör jag med en Bell-hjälm som jag köpt på CykelCity. Det är nog en utgången modell, men liknar denna ganska mycket: http://cykelcity.jetshop.se/bell-array-p-166-c-314.aspx
Måste säga att jag tycker att Petter WR gjort sakliga och
robert carlsson>> Själv kör jag med en Bell-hjälm som jag köpt på CykelCity. Det är nog en utgången modell, men liknar denna ganska mycket: http://cykelcity.jetshop.se/bell-array-p-166-c-314.aspx
Måste säga att jag tycker att Petter WR gjort sakliga och
Quote from Funbeat user on 21 April 2011, 11:15Just det, en fotnot om detta med frivillighet och bilbälte:
Just när det gäller bilbälte är det faktiskt inte alls bara man själv (och skattebetalarna) som riskerar att drabbas om man inte använder bältet. Medpassagerare i samma fordon kan också skadas e
Just det, en fotnot om detta med frivillighet och bilbälte:
Just när det gäller bilbälte är det faktiskt inte alls bara man själv (och skattebetalarna) som riskerar att drabbas om man inte använder bältet. Medpassagerare i samma fordon kan också skadas e
Quote from Funbeat user on 21 April 2011, 11:15En miss som gjordes vid hjälmtvånget för de yngre var att det skulle varit ett hjälmtvång för de som var födda 198X och senare så de fortsätter med hjälm.
En miss som gjordes vid hjälmtvånget för de yngre var att det skulle varit ett hjälmtvång för de som var födda 198X och senare så de fortsätter med hjälm.