Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelhjälmtvång vid tävlingar
You need to log in to create posts and topics.

Ibland kan det vara klokt att, som individ, inte se saker från det samhällsekonomiska perspektivet. Där är du och jag bara siffror i statistiken. I verkligheten kan vi vara de som drabbas av något som enligt statistiken är ganska osannolikt. En olycka, hu

...fast då lär de inte få något tillstånd från berörda myndigheter med allt vad det innebär för försäkringar med mera...

"Ibland kan det vara klokt att, som individ, inte se saker från det samhällsekonomiska perspektivet. Där är du och jag bara siffror i statistiken."

Absolut. Håller helt och hållet med. Därför är mitt individuella val att använda cykelhjälm. Lagar bör man

Hövding är riktigt intressant! Där får man hjälmens eventuellt fördelar inklusive ett nackskydd, samtidigt som man för bilisterna ser ut som en sån där oberäknelig typ som cyklar utan hjälm så de håller avstånd.

Synd bara att den är så dyr, och att man a

Adrian: Jag hoppas att även våra lagstiftare ser till mer än siffror och statistik. Hur mycket är ett liv värt i pengar? Hur stor är kostnaden för en person som tvingas tillbringa resten av sitt liv med stora funktionsnedsättningar?

Ett par mer konkreta

Det är väl bara att skita i hjälmen, varför skriva om det här. Jag bryr mig inte om du vill cykla utan.

ojoj nu är nog allt skrivet om cykelhjäm, hjälmtvång och bilbälten:)
tack för all respons, kul med ett så aktivt forum. skippar tävlingar och cyklar vidare för egen tränings skull:)

my way or the highway
my way on the highway;)

ha en bra sommar

cykla på motorvägen utan hjälm? ja, då spelar det ingen roll.

För mig är cykelhjälm ett fantastiskt sätt att samla upp de svettdroppar som annars rinner från pannan ner i ögonen och skapar sveda av saltbemängden.

Högaktningsfullt
Hans B

Hjälmen är även ett bra ställe att fästa led-lampor på.