Quote from Funbeat user on 20 April 2011, 21:21Petter WR, plötsligt blev det diskussion om lagtvång? Trodde det handlade om tävlingssammanhang.
Du hänvisar till en massa vetenskapliga studier, men de får du nog hålla för dig själv. Har läst osannolika "vetenskapliga" referenser som visar hur underbart
Petter WR, plötsligt blev det diskussion om lagtvång? Trodde det handlade om tävlingssammanhang.
Du hänvisar till en massa vetenskapliga studier, men de får du nog hålla för dig själv. Har läst osannolika "vetenskapliga" referenser som visar hur underbart
Quote from Funbeat user on 20 April 2011, 22:04Varför mata ett troll???
Varför mata ett troll???
Quote from Funbeat user on 20 April 2011, 22:11Anders Andersson ovan tog upp hjälmtvång, och andra ovan har framfört att man inte bör cykla överhuvudtaget om man inte har hjälm. Detta är anledningen att jag tog upp det i mitt tidigare inlägg.
Hemskt att hamna i en situation där en nära person ligger
Anders Andersson ovan tog upp hjälmtvång, och andra ovan har framfört att man inte bör cykla överhuvudtaget om man inte har hjälm. Detta är anledningen att jag tog upp det i mitt tidigare inlägg.
Hemskt att hamna i en situation där en nära person ligger
Quote from Funbeat user on 20 April 2011, 22:28Rätten att välja!
Borde vara valfrittom man skall ha hjälm eller bälte eller mchjälm osv. Dock, skulle ni bli skadade borde inte allmänna sjukförsäkringen gälla. Money rules.
Rätten att välja!
Borde vara valfrittom man skall ha hjälm eller bälte eller mchjälm osv. Dock, skulle ni bli skadade borde inte allmänna sjukförsäkringen gälla. Money rules.
Quote from Funbeat user on 20 April 2011, 22:35Ingen hjälm - ingen fri sjukvård. Enkelt
Ingen hjälm - ingen fri sjukvård. Enkelt
Quote from Funbeat user on 20 April 2011, 22:50""Det känns kanske inte lika hemskt att ha en nära anhörig med stroke eller hjärtinfarkt som aldrig har motionerat - där är inte orsakssambandet lika tydligt, även om det lika fullt finns där.""
Själv vet jag att det inom familjen känns jävligt tungt me
""Det känns kanske inte lika hemskt att ha en nära anhörig med stroke eller hjärtinfarkt som aldrig har motionerat - där är inte orsakssambandet lika tydligt, även om det lika fullt finns där.""
Själv vet jag att det inom familjen känns jävligt tungt me
Quote from Funbeat user on 20 April 2011, 23:44Petter WR;
Har du gått på montesoriskola ?
Det är lite luckor i ditt resonemang ....
Petter WR;
Har du gått på montesoriskola ?
Det är lite luckor i ditt resonemang ....
Quote from Funbeat user on 21 April 2011, 05:13riktigt bra sida detta..kul med så många aktiva medlemmar som har massor att säga:) känsligt ämne det där med hjälm:)
okok vi kör på hjälm då, var hittar jag en som är bra o bekväm, som ventilerar bra.
riktigt bra sida detta..kul med så många aktiva medlemmar som har massor att säga:) känsligt ämne det där med hjälm:)
okok vi kör på hjälm då, var hittar jag en som är bra o bekväm, som ventilerar bra.
Quote from Funbeat user on 21 April 2011, 06:51@KB: Han hade antagligen fått sin stroke tidigare om han inte motionerat, men det finns alltid undantag - tyvärr..
http://www.fyss.se/fyss-kapitel/ på del 2, så står de diagnoser listade där fysisk aktivitet kan förebygga, bota eller lindra. Referenser
@KB: Han hade antagligen fått sin stroke tidigare om han inte motionerat, men det finns alltid undantag - tyvärr..
http://www.fyss.se/fyss-kapitel/ på del 2, så står de diagnoser listade där fysisk aktivitet kan förebygga, bota eller lindra. Referenser
Quote from Camilla Höög on 21 April 2011, 08:52Varför ska jag betala för alla idioter i samhället?
Självklart ska ingen ha sjukvård som orsakat sina skador själv. Rökare, alkoholister, cyklister utan hjälm, icke motionärer osv. Låt dem betala fullt pris så vi som tar ansvar för oss själva kan få det b
Varför ska jag betala för alla idioter i samhället?
Självklart ska ingen ha sjukvård som orsakat sina skador själv. Rökare, alkoholister, cyklister utan hjälm, icke motionärer osv. Låt dem betala fullt pris så vi som tar ansvar för oss själva kan få det b