Quote from Guest on 22 January 2010, 00:07Jag har börjat köra en hel del löpband nu när det är kallt ute och jag har drabbats av ett för mig nytt problem.
Trots att det är varm i lokalen så har jag börjat frysa efter ca: 20 min de senaste träningarna. Jag fryser så pass mycket att det är på grän
Jag har börjat köra en hel del löpband nu när det är kallt ute och jag har drabbats av ett för mig nytt problem.
Trots att det är varm i lokalen så har jag börjat frysa efter ca: 20 min de senaste träningarna. Jag fryser så pass mycket att det är på grän
Quote from Funbeat user on 22 January 2010, 00:17Jag känner igen det lite.
Och har alltid kopplat ihop det med energibrist.
Men jag har ingen aning om huruvida det sämmer.(Ber om ursäkt för det vaga svaret.)
Jag känner igen det lite.
Och har alltid kopplat ihop det med energibrist.
Men jag har ingen aning om huruvida det sämmer.
(Ber om ursäkt för det vaga svaret.)
Quote from Funbeat user on 22 January 2010, 08:26Har fått en liknande känsla i slutet av mina långpass ibland. Främst på sommaren. Det börjar bak i nacken...
Jag har fått det förklarat som vätskebrist.
Har fått en liknande känsla i slutet av mina långpass ibland. Främst på sommaren. Det börjar bak i nacken...
Jag har fått det förklarat som vätskebrist.
Quote from Funbeat user on 22 January 2010, 08:37Jag upplevde samma sak igår. Trodde jag var på g att bli förkyld, men så var inte fallet. Skumt det där. Vätskebrist låter rätt troligt eftersom man svettas en hel del på bandet.
Jag upplevde samma sak igår. Trodde jag var på g att bli förkyld, men så var inte fallet. Skumt det där. Vätskebrist låter rätt troligt eftersom man svettas en hel del på bandet.
Quote from Funbeat user on 22 January 2010, 10:45Fryser man efter 20 min på löpband kan man ju undra om kroppen får syre tillräckligt? Blir du blek o kallsvettig?
Prova att sänka hastigheten så att du små joggar, blir det bättre då är det troligen att du springer för fort när du börjar frysa, hjärtat h
Fryser man efter 20 min på löpband kan man ju undra om kroppen får syre tillräckligt? Blir du blek o kallsvettig?
Prova att sänka hastigheten så att du små joggar, blir det bättre då är det troligen att du springer för fort när du börjar frysa, hjärtat h
Quote from Funbeat user on 22 January 2010, 11:05🙂 Hmmm... Jag fryser, alltså springer jag för snabbt och bör jogga istället.
Hur blir man en snabbare löpare med denna approach? 😀
🙂 Hmmm... Jag fryser, alltså springer jag för snabbt och bör jogga istället.
Hur blir man en snabbare löpare med denna approach? 😀
Quote from Funbeat user on 22 January 2010, 11:19Intressant fråga det här.
Jag körde ett långt brickpass igår var jag började med 10 km löpning på löpband, 1 x AT-spinningpass följt av Endurance-spinningpass och avslut med en 5 kilometrare.
När jag klev på cykeln andra gången frös jag efter att ha paus
Intressant fråga det här.
Jag körde ett långt brickpass igår var jag började med 10 km löpning på löpband, 1 x AT-spinningpass följt av Endurance-spinningpass och avslut med en 5 kilometrare.
När jag klev på cykeln andra gången frös jag efter att ha paus
Quote from Funbeat user on 22 January 2010, 13:22Hur blir man snabbare om man måste jogga då man börjar frysa efter 20 min? Saken kanske kan vara den att du inte KAN satsa på att bli snabbare just nu OM hjärtat inte hinner med att pumpa ut blod.....Det tar ibland tid att muskeler blir starkare.
Hur blir man snabbare om man måste jogga då man börjar frysa efter 20 min? Saken kanske kan vara den att du inte KAN satsa på att bli snabbare just nu OM hjärtat inte hinner med att pumpa ut blod.....Det tar ibland tid att muskeler blir starkare.
Quote from Camilla Höög on 22 January 2010, 13:25Se till att tillför energi och vätska innan träningen.
Se till att tillför energi och vätska innan träningen.
Quote from Funbeat user on 22 January 2010, 16:31Tack för all hjälp.
Då jag håller på att gå ner i vikt så kan energibrist vara en trolig orsak. Frågan är då om jag ska fortsätta att bita ihop och köra på trots att det är lite kallt.
Tack för all hjälp.
Då jag håller på att gå ner i vikt så kan energibrist vara en trolig orsak. Frågan är då om jag ska fortsätta att bita ihop och köra på trots att det är lite kallt.