Quote from Guest on 9 May 2007, 07:57Hej! Jag älskar att springa, det är verkligen "min" motonsform. Men jag vill ha tips på hur jag kan träna för att utvecklas mer, innan har jag varit en typisk periodare, men inte den här gången!
Nu har jag tränat sen början av mars, jag började med två gå
Hej! Jag älskar att springa, det är verkligen "min" motonsform. Men jag vill ha tips på hur jag kan träna för att utvecklas mer, innan har jag varit en typisk periodare, men inte den här gången!
Nu har jag tränat sen början av mars, jag började med två gå
Quote from Urban Nilsson on 9 May 2007, 08:07Det här låter som en Anders-fråga. *formar händerna till en megafon* Aaaaaaaandeeeeeeeers!!!
Det här låter som en Anders-fråga. *formar händerna till en megafon* Aaaaaaaandeeeeeeeers!!!
Quote from Funbeat user on 9 May 2007, 08:11Hehe relativt ny här, i alla fall aktivt (har mest fyllt i min träning innan) vem är anders? 😀 Hoppas han kommer snart! 😀
Hehe relativt ny här, i alla fall aktivt (har mest fyllt i min träning innan) vem är anders? 😀 Hoppas han kommer snart! 😀
Quote from Catharina Brattlin on 9 May 2007, 08:52*harkel, harkel* Daniel, om Du ursäktar...
Jag är också en relativt ny löpare (~1 år), och har lyckats få ihop ett program (utifrån tips härifrån Funbeat) och tänkte dela med mig av detta till Dig, Twiggy. Mitt mål är att springa ett halvmarathonlopp i h
*harkel, harkel* Daniel, om Du ursäktar...
Jag är också en relativt ny löpare (~1 år), och har lyckats få ihop ett program (utifrån tips härifrån Funbeat) och tänkte dela med mig av detta till Dig, Twiggy. Mitt mål är att springa ett halvmarathonlopp i h
Quote from Funbeat user on 9 May 2007, 09:19Spontant tycker jag att det låter som om du är redo för att byta ut ditt längre pass till ett ännu längre. Prova att ha ett pass där du siktar på att springa 45 minuter i långsamt tempo? Det kommer säkert gå bra så gången efter kan du öka med 5 minuter el
Spontant tycker jag att det låter som om du är redo för att byta ut ditt längre pass till ett ännu längre. Prova att ha ett pass där du siktar på att springa 45 minuter i långsamt tempo? Det kommer säkert gå bra så gången efter kan du öka med 5 minuter el
Quote from Urban Nilsson on 9 May 2007, 11:50> Ett längre pass på ca 4 km, ett pass på ca 2 km med 5 "intervaller" i en lång, seg backe, och ett pass till på ca 2 km med löpstegsträning (bla utfall mm) som jag hittade här på fb.
Det finns några regler som är generella: minst 30 minuter tre gånger i
> Ett längre pass på ca 4 km, ett pass på ca 2 km med 5 "intervaller" i en lång, seg backe, och ett pass till på ca 2 km med löpstegsträning (bla utfall mm) som jag hittade här på fb.
Det finns några regler som är generella: minst 30 minuter tre gånger i
Quote from Therese Woodhill on 9 May 2007, 11:51Låter som du ska lägga om träningen lite.
Du springer 3 pass. Och kör två spinningpass?
Dina löppass är inte så långa. Tycker du ska försöka att bygga upp dig på längder innan du ger dig in på intervaller. Du får säkert en del längder i spinningen men det
Låter som du ska lägga om träningen lite.
Du springer 3 pass. Och kör två spinningpass?
Dina löppass är inte så långa. Tycker du ska försöka att bygga upp dig på längder innan du ger dig in på intervaller. Du får säkert en del längder i spinningen men det
Quote from Funbeat user on 9 May 2007, 15:23Tack för alla jätte bra svar!:-)
J Blix: har du tips på övningar för att förebygga benhinneinflammation?
Daniel: Är det helt onödigt för mej att springa i backe?
för jag tycker det kan va svårt att hålla tempot uppe och därför har jag sprungit i backe i
Tack för alla jätte bra svar!:-)
J Blix: har du tips på övningar för att förebygga benhinneinflammation?
Daniel: Är det helt onödigt för mej att springa i backe?
för jag tycker det kan va svårt att hålla tempot uppe och därför har jag sprungit i backe i
Quote from Urban Nilsson on 9 May 2007, 15:31> Är det helt onödigt för mej att springa i backe?
Nej, men det är viktigare i din nuvarande situation att få upp distansen och löptiden. Backar är för terränglopp och de som vill bli snabbare.
Tempot måste inte vara snabbt just nu. Spring hellre lite l
> Är det helt onödigt för mej att springa i backe?
Nej, men det är viktigare i din nuvarande situation att få upp distansen och löptiden. Backar är för terränglopp och de som vill bli snabbare.
Tempot måste inte vara snabbt just nu. Spring hellre lite l
Quote from Funbeat user on 9 May 2007, 16:42Hitta ett trappsteg och ställ tårna och främre trampdynan på det. Häv dig snabbt upp till att du står på tå och sänk dig sedan ned långsamt tills du inte kan vinkla foten uppåt mer. Gör detta 20 ggr, vila och gör det två set till sedan. Gärna på ett ben.
Hitta ett trappsteg och ställ tårna och främre trampdynan på det. Häv dig snabbt upp till att du står på tå och sänk dig sedan ned långsamt tills du inte kan vinkla foten uppåt mer. Gör detta 20 ggr, vila och gör det två set till sedan. Gärna på ett ben.