Quote from Funbeat user on 3 January 2010, 21:08Springer för fort är nog en bombsäker förklaring!?
Försök att nu springa så långsamt som du bara kan dvs i det tempo som skulle "diska dig i en gångtävling"...jag har kört med det hära med mina träningselever i många år och det funkar kanon..!? Borde kans
Springer för fort är nog en bombsäker förklaring!?
Försök att nu springa så långsamt som du bara kan dvs i det tempo som skulle "diska dig i en gångtävling"...jag har kört med det hära med mina träningselever i många år och det funkar kanon..!? Borde kans
Quote from Funbeat user on 3 January 2010, 21:46Jag får håll nu när det är kallt ute aldrig annars springer direkt på maten flera daga i veckan. Tror att det beroro på att nu när det är kallt andas jag inte så djupa andetag. Andas djupa kontrollerade andetag är mitt tips.
Lycka till!!
Jag får håll nu när det är kallt ute aldrig annars springer direkt på maten flera daga i veckan. Tror att det beroro på att nu när det är kallt andas jag inte så djupa andetag. Andas djupa kontrollerade andetag är mitt tips.
Lycka till!!
Quote from Funbeat user on 5 January 2010, 20:55Summerar synpunkterna med att konstatera att håll beror oftast på för stor ansträngning till vad kroppen vill (den reagerar då med håll)... Spring mer om du vill lära dig stå ut med hård belastning eller spring långsammare.
Läst om håll nånstans, det är
Summerar synpunkterna med att konstatera att håll beror oftast på för stor ansträngning till vad kroppen vill (den reagerar då med håll)... Spring mer om du vill lära dig stå ut med hård belastning eller spring långsammare.
Läst om håll nånstans, det är
Quote from Funbeat user on 6 January 2010, 20:32Får alltid håll oavsett hur många pass jag springer i veckan, hur fort eller långsamt med hög puls eller låg puls spelar ingen roll. Det enda som funkar för mig är att knyta in höger tumme i handen och sen springa på. Ser inte klokt ut men...
Får alltid håll oavsett hur många pass jag springer i veckan, hur fort eller långsamt med hög puls eller låg puls spelar ingen roll. Det enda som funkar för mig är att knyta in höger tumme i handen och sen springa på. Ser inte klokt ut men...
Quote from Funbeat user on 6 January 2010, 21:27Jag måste ha tre timmar om en måltid innan jag kan springa annars får jag håll. Det påverkar mycket också vad man har ätit. Ex. Potattis mos och köttbullar,Pizza,hamburgare eller nån annan tyng mat.Då får man jobbigt! Kan garantera ! det är stor skilnad!
Jag måste ha tre timmar om en måltid innan jag kan springa annars får jag håll. Det påverkar mycket också vad man har ätit. Ex. Potattis mos och köttbullar,Pizza,hamburgare eller nån annan tyng mat.Då får man jobbigt! Kan garantera ! det är stor skilnad!
Quote from Funbeat user on 6 January 2010, 21:33Förut fick jag ofta håll när jag löptränade. Fast inte sedan jag började springa 3 gånger i veckan. Nu får jag, sedan 1,5 år tillbaka, i princip aldrig håll längre. Konstigt, för jag trodde att jag var en "håll-människa". Nu kan jag till och med äta innan
Förut fick jag ofta håll när jag löptränade. Fast inte sedan jag började springa 3 gånger i veckan. Nu får jag, sedan 1,5 år tillbaka, i princip aldrig håll längre. Konstigt, för jag trodde att jag var en "håll-människa". Nu kan jag till och med äta innan
Quote from Funbeat user on 8 January 2010, 14:57Jag tror som många andra här att andningen spelar stor roll. Dels att andas avslappnat, djupt ner i kroppen* och dels att man kan flytta fokus från "hållet" till nåt annat.
Jag hade samma problem när jag började springa men brukade då tänka på att räkna
Jag tror som många andra här att andningen spelar stor roll. Dels att andas avslappnat, djupt ner i kroppen* och dels att man kan flytta fokus från "hållet" till nåt annat.
Jag hade samma problem när jag började springa men brukade då tänka på att räkna
Quote from Funbeat user on 9 January 2010, 14:58Tack för alla peppande svar! Här kommer en rapport från årets premiärtur (köpte nytt underställ häromdagen som jag var tvungen att testa)
Jag provsprang en liten runda på ca 3 km, tog det lugnt och tänkte på andningen och hållningen och se jag fick inte
Tack för alla peppande svar! Här kommer en rapport från årets premiärtur (köpte nytt underställ häromdagen som jag var tvungen att testa)
Jag provsprang en liten runda på ca 3 km, tog det lugnt och tänkte på andningen och hållningen och se jag fick inte
Quote from Funbeat user on 9 January 2010, 15:59Jag brukar knyta handen precis när jag känner att jag börjar få håll. Det brukar hjälpa
Jag brukar knyta handen precis när jag känner att jag börjar få håll. Det brukar hjälpa
Quote from Funbeat user on 9 January 2010, 20:17När jag börjar springa får jag ofta håll, då stannar jag och stretchar lite sen kan jag köra på utan problem.
När jag börjar springa får jag ofta håll, då stannar jag och stretchar lite sen kan jag köra på utan problem.