Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej,
jag är i fasen att köpa min första landsvägscykel och hade behövt lite råd kring mitt första inköp. Jag har en väldigt begränsad budget men hoppas att ni kan hjälpa mig ändå. Jag har letat efter begagnade cyklar men inte hittat någon inom min budget

Köp i butik, och köp fjolårets modell. Är man nybörjare och inte har nån cykelkunnig kompis är det väldigt vågat att köpa på nätet. Om du har möjlighet tycker jag att du ska försöka spara ihop några tusenlappar till. För 10 000 kr kan du få både cykel, pe

Skulle också rekommendera ett köp i butik som nybörjare och att du lägger till några extra tusenlappar. Bifogar en fin instegs damracer från Scott: http://www.teamsportia.se/produkter/cykel/cyklar/racer/scott-contessa-speedster-35-#.VT81hZN0ejI

Oftast ig

OMG! Den var sjukt snygg!!!

Tack så hemskt mycket för era svar. Jag var inne på Team Sportia idag och provade en Bianchi (http://www.teamsportia.se/produkter/cykel/cyklar/racer/bianchi-impulso-dama-alu-c2c-105-11sp#.VUD1K9Ltmko) och fastställde min ramstorlek till ynka 46 😛

Den

Hej!
Hur man anger storleken på en cykel varierar bland olika cykeltillverkare.
Den Bianchi du provade i storlek 46, motsvaras av "S", eller 52 för andra tillverkare.
Bianchi anger avståndet mellan centrum av vevlagret till sadelklämman i cm som storlek (

Bedömer att Bianchin du tittat på och Scotten jag länkade till är likvärdiga cyklar. Två bra val till en rimlig peng som första landsvägscykel. Storlekarna skiljer mellan olika märken dock.

Skiljer det många cm mellan en ramstorlek på 50 och en på 52?

När du pratar 9-delat och 10-delat är det växlarna? Jag är så nybörjare på det här!

Såg en av de du länkat till som var i ramstorlek 50. Ska eventuellt förbi Jönköping om två veckor så den

Amanda undrade:
> Skiljer det många cm mellan en ramstorlek på 50 och en på 52?

52 - 50 = 2 😉

Men allvarligt så är det bra att du undrar, eftersom "alla" cyklar nu förtiden har, mer eller mindre, sluttande övre ramrör är ramhöjden inte särskilt int

stack och reach

behöver du ej fundera på