Quote from Funbeat user on 2 May 2015, 11:05Hej igen!
Stack och reach har inget med hur storleken på ramen anges.
Så för att göra det enekelt för dig så skall du titta efter en cykel som har ett topprör som är mellan 50-52 cm ( mätt centrum-centrum, parallellt med marken), om jag går efter de mått
Hej igen!
Stack och reach har inget med hur storleken på ramen anges.
Så för att göra det enekelt för dig så skall du titta efter en cykel som har ett topprör som är mellan 50-52 cm ( mätt centrum-centrum, parallellt med marken), om jag går efter de mått
Quote from Berit Bengtson on 2 May 2015, 14:24Marcus R påstod
> Stack och reach har inget med hur storleken på ramen anges.Intressant påstående, som du gärna får utveckla och förklara närmare.
Marcus R påstod
> Stack och reach har inget med hur storleken på ramen anges.
Intressant påstående, som du gärna får utveckla och förklara närmare.
Quote from Funbeat user on 2 May 2015, 18:42Suck Håkan!
Reach blir en ganska komprimerad skala i ett intervall omkring 30-40 cm, jag har aldrig sett någon tillverkare ange ramstorlek i det intervallet.
Stack blir ett mått som för en del ramgeometrier hamnar ganska nära längden på toppröret, men äve
Suck Håkan!
Reach blir en ganska komprimerad skala i ett intervall omkring 30-40 cm, jag har aldrig sett någon tillverkare ange ramstorlek i det intervallet.
Stack blir ett mått som för en del ramgeometrier hamnar ganska nära längden på toppröret, men äve
Quote from Funbeat user on 3 May 2015, 07:571+ Marcus R
1+ Marcus R
Quote from Berit Bengtson on 3 May 2015, 09:25Suck Marcus, du verkar inte alls ha förstått vad stack och reach är för ngt, tex skriver du:
> Reach blir en ganska komprimerad skala i ett intervall omkring 30-40 cm
Reach är inte alls "en ganska komprimerad skala", det är ett linjärt mått.
Vad det anger
Suck Marcus, du verkar inte alls ha förstått vad stack och reach är för ngt, tex skriver du:
> Reach blir en ganska komprimerad skala i ett intervall omkring 30-40 cm
Reach är inte alls "en ganska komprimerad skala", det är ett linjärt mått.
Vad det anger
Quote from Funbeat user on 3 May 2015, 16:12Till trådskaparen Amanda, Strunta i stack och reach.
Åk till cykelbutik/er och prova cyklar istället, det kommer bli 100 ggr bättre.
När du hittar en cykel som passar finfint så kan du först då mäta ut stack och reach på just den ramen och ha det som må
Till trådskaparen Amanda, Strunta i stack och reach.
Åk till cykelbutik/er och prova cyklar istället, det kommer bli 100 ggr bättre.
När du hittar en cykel som passar finfint så kan du först då mäta ut stack och reach på just den ramen och ha det som må
Quote from Funbeat user on 3 May 2015, 17:22på vilken sätt har din utläggning gjort det lättare för Amanda HåkanC
på vilken sätt har din utläggning gjort det lättare för Amanda HåkanC
Quote from Funbeat user on 3 May 2015, 18:19Hej Amanda!
Ledsen att din tråd om cykelköp blev kidnappad 🙁Jag tror dock att du kommer klara dig bra med den information du redan fått av flera här. Hittar du något lämpligt objekt och har fler frågor så är det bara att återkomma.
Lycka till!
Håkan
Hej Amanda!
Ledsen att din tråd om cykelköp blev kidnappad 🙁
Jag tror dock att du kommer klara dig bra med den information du redan fått av flera här. Hittar du något lämpligt objekt och har fler frågor så är det bara att återkomma.
Lycka till!
Håkan
Quote from Funbeat user on 4 May 2015, 07:41Oj oj oj. Ja nu var det information på en alldeles för hög nivå för en nybörjare som jag.
Men jag blev så sugen i helgen, kunde inte motstå, öppen i sinnet, så jag beställde en cykel från nätet. Med Shimano 105. Till ett, enligt mig, bra pris. Jag höjde
Oj oj oj. Ja nu var det information på en alldeles för hög nivå för en nybörjare som jag.
Men jag blev så sugen i helgen, kunde inte motstå, öppen i sinnet, så jag beställde en cykel från nätet. Med Shimano 105. Till ett, enligt mig, bra pris. Jag höjde
Quote from Funbeat user on 4 May 2015, 11:09Kul, grattis. Hoppas du blir nöjd.
Jag säger som dom andra att en första cykel är just det. En första.Håller intresset i sig så kommer man ändå alltid vilja byta cykel och prylar till den och har man cyklat ett tag så har man lättare att veta vad man vi
Kul, grattis. Hoppas du blir nöjd.
Jag säger som dom andra att en första cykel är just det. En första.
Håller intresset i sig så kommer man ändå alltid vilja byta cykel och prylar till den och har man cyklat ett tag så har man lättare att veta vad man vi