Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Har opererat mitt knä i oktober för meniskskada. Är reumatiker i botten, men tar medicin så jag har inga inflammationer. För reumatologen så får/ska/kan jag jogga/springa så länge knäna håller :). Nu börjar jag bli bra igen efter på. Har under rehabiliter

Hmm, svårt att veta hur hårt du kan köra utan att veta hur bra knät är nu, men du kan ju alltid börja med att ta promenader om du klarar det.

Har själv haft problem med en knäskada så för att komma igång efter ett uppehåll på löpningen, måste jag ta kort

Annars håller du dej kvar vid cyklingen och bara njuuuuter av hur skonsamt det är mot ditt knä! 🙂

Ta det lugnt från början.. lyssna på kroppen!

Det är ju trevligt med cykling... men träning är det ju inte 😉

Jag säger som Lance Armstrong sa efter New york maran: Det här var, inklusive mina tyngsta dagar på touren, det jobbigaste jag gjort. (H:)

Det där med motioncykeln ger ju inte mer än bara lite flås och muskler. Jag vill ha endorfiner också vilket man får utav att springa. Nu idag kom det snö så jag får avvakta tills det är barmark så jag kan börja med barmark och inte halka omkring första gå

Fördelen med cykling är att man kan hålla på mycket längre än med löpning och på så sätt bygga rejäl uthållighet. När jag började cykelträna förbättrades även min löpning avsevärt. Kombinationen löpning/cykling är inget att fnysa åt...

Äsch, i löpgruppen finns det väl inga rättroende cyklister 😉

Eeh.. jag vet inte det ja.. 🙂

Tror inte det heller 🙂

Precis. T.o.m. Silva är en löpare! 😉

12