Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 14:19Hej Rickard.
Funkar LL 30 km på bara vatten?
Ja det gör man troligen. Om man är vältränad och har förberett sig ( inte slarvat med vätska och kost)
När jag tränade på distansen 21 km, varken drack jag eller tillförde någon näring. Och min träningstid
Hej Rickard.
Funkar LL 30 km på bara vatten?
Ja det gör man troligen. Om man är vältränad och har förberett sig ( inte slarvat med vätska och kost)
När jag tränade på distansen 21 km, varken drack jag eller tillförde någon näring. Och min träningstid
Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 14:23Lutar åt att jag kommer chansa på bara vatten, magen tål inte alltid att dricka annat.
Kommer klubban efter 28 km så är det ju krypavstånd.
Lutar åt att jag kommer chansa på bara vatten, magen tål inte alltid att dricka annat.
Kommer klubban efter 28 km så är det ju krypavstånd.
Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 18:41Gick inte att få en bra och lättöverskådlig blid. Därav tog jag bort denna.
Gick inte att få en bra och lättöverskådlig blid. Därav tog jag bort denna.
Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 18:47Gäller kroppsfettet för alla?
En sumobrottare på 170 kg borde ha mer kroppsfett än en flugviktare i boxning.
Edit då gällde det inte alltså?
Gäller kroppsfettet för alla?
En sumobrottare på 170 kg borde ha mer kroppsfett än en flugviktare i boxning.
Edit då gällde det inte alltså?
Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 18:49bort.
bort.
Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 18:57Hej David.
Ovanstående tabell ger en generell bild av var och i vilken form vi har vår lagrade energi. Givetvis är de exakta mängderna beroende på kroppsstorlek, kroppsfettprocent, träningsnivå, diet och värdena för löpningen är givetvis helt teoretiska,
Hej David.
Ovanstående tabell ger en generell bild av var och i vilken form vi har vår lagrade energi. Givetvis är de exakta mängderna beroende på kroppsstorlek, kroppsfettprocent, träningsnivå, diet och värdena för löpningen är givetvis helt teoretiska,
Quote from Funbeat user on 18 July 2008, 12:15Dags för mig att läsa om kapitlet i detta ämne i bibeln Lore of Running av Tim Noakes. Det var några år sen jag läste den.
Dags för mig att läsa om kapitlet i detta ämne i bibeln Lore of Running av Tim Noakes. Det var några år sen jag läste den.