Quote from Guest on 11 June 2010, 10:12Jag har fått ont i hälsenan. Efter att fått rejält ont i onsdags (och klokt nog avbrutit direkt) så har jag läst på lite. Insåg då att jag haft tecken på begynnande problem då jag under de 3-4 tidigare passen känt mig stel i hälsenan precis i passets inle
Jag har fått ont i hälsenan. Efter att fått rejält ont i onsdags (och klokt nog avbrutit direkt) så har jag läst på lite. Insåg då att jag haft tecken på begynnande problem då jag under de 3-4 tidigare passen känt mig stel i hälsenan precis i passets inle
Quote from Funbeat user on 11 June 2010, 10:22Stretching, Excentriska tåhävningar samt Voltaren fån apoteket. 6 tabletter dagligen i 10 dgr. Undvik löpning dessa dagar och kör alternativ träning. Smyg sedan igång
Stretching, Excentriska tåhävningar samt Voltaren fån apoteket. 6 tabletter dagligen i 10 dgr. Undvik löpning dessa dagar och kör alternativ träning. Smyg sedan igång
Quote from Funbeat user on 11 June 2010, 10:29Voltaren är inte aktuellt för min del, då jag får rejält matspjälkningsproblem av tabletterna (ganska vanlig biverkning på just Voltaren). Andra förslag? För jag antar att det är de anti-inflammatoriska egenskaperna vi är ute efter? Smätorna är inte så fa
Voltaren är inte aktuellt för min del, då jag får rejält matspjälkningsproblem av tabletterna (ganska vanlig biverkning på just Voltaren). Andra förslag? För jag antar att det är de anti-inflammatoriska egenskaperna vi är ute efter? Smätorna är inte så fa
Quote from Funbeat user on 11 June 2010, 11:23Du kan ju prova med krämen. Inte lika effektiv verkan, då den inte tränger in särskil mycket. men kör du den i en vecka så kanske den ger lite hjälp, o dessutom ger det ständiga smörjandet lite bra massage. Kanske se upp med att det inte är så bra med sån
Du kan ju prova med krämen. Inte lika effektiv verkan, då den inte tränger in särskil mycket. men kör du den i en vecka så kanske den ger lite hjälp, o dessutom ger det ständiga smörjandet lite bra massage. Kanske se upp med att det inte är så bra med sån
Quote from Funbeat user on 11 June 2010, 11:34Voltaren Gel är mkt bra mot hälseneproblem, just eftersom hälsenan sitter så nära under huden.
Jag får ungefär en gång per år lite käning i hälsenan och brukar då smörja in ett par ggr per dag i ett par dagar sedan brukar det vara bra.
Att vila tror jag d
Voltaren Gel är mkt bra mot hälseneproblem, just eftersom hälsenan sitter så nära under huden.
Jag får ungefär en gång per år lite käning i hälsenan och brukar då smörja in ett par ggr per dag i ett par dagar sedan brukar det vara bra.
Att vila tror jag d
Quote from Funbeat user on 11 June 2010, 11:36Jag är inte expert på skaderehabilitering; men i alla fall:
jo det är det antiinflammatoriska man är ute efter. Då det gäller salvor så är det vissa som tror på dem och andra inte, just för att de inte tränger in så djupt. Jag tror att antiinflammatorisk
Jag är inte expert på skaderehabilitering; men i alla fall:
jo det är det antiinflammatoriska man är ute efter. Då det gäller salvor så är det vissa som tror på dem och andra inte, just för att de inte tränger in så djupt. Jag tror att antiinflammatorisk
Quote from Funbeat user on 11 June 2010, 12:15Rehabade min hälsena med massor av exentriska tåhäv och voltarengel. Min mage pajjade dock av denna med efter ett tag men det gick att ha på då och då. Tåhäven kan du börja med nu förutsatt att det är inflammation du har och ingen vävnadsskada.
Sökte äve
Rehabade min hälsena med massor av exentriska tåhäv och voltarengel. Min mage pajjade dock av denna med efter ett tag men det gick att ha på då och då. Tåhäven kan du börja med nu förutsatt att det är inflammation du har och ingen vävnadsskada.
Sökte äve
Quote from Funbeat user on 11 June 2010, 14:17Umeå universitetssjukhus gjorde en undersökning på hälseneproblem och tog fram ett program. Har det inte framme men kan leta fram det. Antalet operationer minskade med detta program.
Är excentriska tåhävningar med i detta.
Umeå universitetssjukhus gjorde en undersökning på hälseneproblem och tog fram ett program. Har det inte framme men kan leta fram det. Antalet operationer minskade med detta program.
Är excentriska tåhävningar med i detta.
Quote from Funbeat user on 11 June 2010, 14:18@Sara
Ja, det vore mkt intressant.Flera har skrivit att man kan ta lugna löppass. Men förutsätter det i så fall att man är helt smärtfri?
@Sara
Ja, det vore mkt intressant.
Flera har skrivit att man kan ta lugna löppass. Men förutsätter det i så fall att man är helt smärtfri?
Quote from Funbeat user on 11 June 2010, 14:44Lustigt att du skriver att det var från Umeå. Har en bror som slet av sin hälsena kring nyår, opererades strax efter och han har konstigt nog inte fått någon hjälp med rehabövningar därifrån. De verkar satsa mer på förebyggande helt enkelt...
Lustigt att du skriver att det var från Umeå. Har en bror som slet av sin hälsena kring nyår, opererades strax efter och han har konstigt nog inte fått någon hjälp med rehabövningar därifrån. De verkar satsa mer på förebyggande helt enkelt...